Tota una odissea la d'aquest matí dels dos osonencs desplaçats a Egipte per manifestar-se a favor de Gaza que es trobaven retinguts per la policia egípcia al perímetre de l'hotel Sinai Stars, a Al Arish. Finalment, han pogut fugir de l'hotel on estaven confinats i aquest migdia han tallat la carretera que condueix a Gaza. La seva intenció és creuar sigui com sigui la frontera.
Laura Arau i Manuel Tapial (foto) han encetat el matí amb no gaires bones prespectives. Segons han explicat a Osona.com a primera hora del matí han pogut sortir de l'hotel i agafar un taxi, però als pocs quilòmetres han estat interceptats per tres cotxes policials que els han detingut i els han tornat cap a l'hotel.
Poca estona després el grup que resta retingut han sortit de l'hotel i en una cèntrica plaça, sempre sota una estricta vigilància policial, s'han concentrat mentre cridaven consignes en àrab a favor d'una Gaza lliure. Una concentració que ha estat dispersada per la policia, que els ha obligat a retornar a l'hotel.
A quarts d'una del migdia, hora catalana, tretze dels cooperants retinguts, els dos osonencs, altres catalans, espanyols, turcs i un francès han agafat les maletes i han marxat a peu per la carretera comarcal que condueix d'al Arish a Gaza. Amb l'alè al clatell de la pressió policial han decidit plantar-se i tallar la carretera. En el moment del darrer contacte telefònic entre Osona.com i els osonencs retinguts, a les tres del migdia, continuaven tallant la carretera malgrat estar rodejats d'efectius policials antidisturbis.
- Notícies anteriors
Els osonencs retinguts a Egipte tallen la carretera d'accés a Gaza
Superen l'escomesa policial i fugen a peu de l'hotel on eren retinguts.
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de desembre de 2009 a les 15:26
Et pot interessar
-
Societat
Torelló instal·la radars mòbils per regular la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat viària
-
Societat
Alpens, Centelles i Santa Eulàlia de Riuprimer, premiats per la seva posta per la transició energètica
-
Societat
Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
-
Societat
El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
-
Societat
La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
-
Societat
Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular
