El Foment d’Esports de Tona iniciarà en breu els tràmits necessaris per climatitzar i cobrir la piscina actual. Els socis de l’entitat, en una assemblea extraordinària celebrada aquest dissabte a la tarda, han donat carta blanca a la junta perquè estudiï la viabilitat del projecte i, si ho creu convenient, el tiri endavant. La decisió ha obtingut el suport gairebé unànime de tots els assistents amb dret a vot (prop d’un centenar).
El projecte que la junta ha posat a sobre la taula té un pressupost de 400.000 euros. Contempla l’aixecament del terra de la piscina, el canvi de la depuradora i filtratge, el dipòsit de compensació, el coronament de la piscina i la coberta retràctil, que es podrà retirar durant l’estiu. Si es compleixen els terminis previstos, la piscina coberta podria estar enllestida el setembre o octubre.
Abans, però, caldrà trobar el finançament. Tenint en compte la situació econòmica actual, la junta ha desestimat fer una derrama i optarà per demanar un crèdit per valor de 400.000 euros als bancs. Aquest crèdit es retornarà en el termini de 10 anys i es cobrirà amb les quotes dels usuaris i una aportació anual de l’Ajuntament, amb qui s’està en negociacions per establir un conveni. Si entrés l’Ajuntament a l’operació, les portes de la piscina s’obririen als veïns i a les escoles de la població.
Pel que fa a les quotes, els socis del Foment podran optar per no pagar res, si no volen utilitzar la piscina, o pagar un increment de la quota mensual per tal de poder accedir-hi. Aquesta quantitat equivaldrà, més o menys, al 50% del que en aquests moments s’està pagant en d’altres piscines de la comarca. Els veïns que no són socis hauran de pagar la quota de mercat.
L’Ajuntament, peça clau
La clau de tot aquest entramat és l’Ajuntament. Si aporta una quantitat de diners important, la piscina serà viable. Si no, la junta s’haurà de replantejar noves opcions de finançament força complexes. De moment, aquest any el pressupost municipal no contempla cap partida destinada a l’equipament.
Recordem que CiU, actualment a l’equip de govern, va arribar a portar en el seu programa electoral la construcció de la piscina coberta, que va desestimar pel seu cost elevat. Ara tindria l’opció de recuperar el projecte. “L’Ajuntament pot donar un servei al poble sense haver de fer cap inversió. I el poble tindria piscina coberta!”, defensa Juanjo Martínez, president del Foment d’Esports.
Molts veïns de Tona, entre ells molta gent gran, utilitzen les piscines cobertes de poblacions com Centelles o Vic. Algunes de les escoles que ofereixen activitats a la piscina també fan servir aquestes instal•lacions i han d’organitzar serveis d’autobusos per traslladar els seus alumnes.
Els socis del Foment d'Esports de Tona donen llum verda a la piscina coberta
Societat
El pressupost de l’equipament puja 400.000 euros. L’entrada de l’Ajuntament a l’operació permetria obrir les portes a veïns i escoles.
ARA A PORTADA
-
Societat Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès Irene Giménez Vinyet
-
Societat Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló ACN
-
-
Societat L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès Irene Giménez i Vinyet
-
Publicat el
10 de març de 2012 a
les 23:39
Et pot interessar
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
-
Societat
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
-
Societat
Els Agents Rurals rescaten una cabra atrapada entre unes roques a Rupit
-
Societat
La Generalitat licita el carril 2+1 entre Manlleu i Torelló, a la C-37
