Els tècnics locals d’educació reflexionen a Torelló sobre la família i el municipi

Publicat el 09 de juny de 2008 a les 11:13
 
Des de Tékhne es valora amb satisfacció el que representa una acció com aquesta per poder anar avançant en els objectius marcats. És una proposta concreta d’interès per a tot el col•lectiu de professionals, pel conjunt de la ciutadania i per anar avançant en el nou repte que es planteja a l’àmbit local a partir del Pacte Nacional per a l’Educació i la futura llei d’Educació, que preveu un pas gegant en les competències i la intervenció municipal en educació. La trobada de Torelló s’interpreta, també, com una aportació per anar avançant en la millora de l’educació al país.
 
La trobada començarà a dos quarts de 10 del matí amb la recepció i lliurament de documentació. A les 10, es farà la benvinguda als assistents i la presentació de la jornada, a càrrec de les autoritats locals i de Carme Sánchez, presidenta de Tékhne.
 
Seguidament començarà un espai de reflexió sobre el tema “Factors de socialització en el territori”; moderat per Lluís Carol, membre de Tékhne i cap de l’Àrea de Serveis Personals de l’Ajuntament de Barberà del Vallès. Hi participaran com a ponents Maria Jesús Comellas, professora de la Facultat d’Educació de la UAB, i Antoni Tort, professor de la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic.
 
A les 12, hi haurà un espai d’experiències, moderat per la regidora d’Educació de Torelló, Flora Vilalta. En aquest espai es parlarà de temes com “Família i ludoteca”, amb Joan Ballester, cap de secció de Programes educatius de l’Ajuntament de Lleida; “Educació i territori en petits municipis”, amb Joan Soler, professor de la Facultat d’Educació de la UVic; “Aula família, formació per a pares i mares”, amb Rosa Morell i Fàbregas, tècnica d’Educació de l’Ajuntament d’Olot; i “Xarxa de debat educatiu de Torelló”, amb Fortià Prat i Dolors Masferrer, membres de la Xarxa.
 
La jornada es tancarà a tres quarts de 2 amb un acte de cloenda presidit per la regidora torellonenca, Flora Vilalta.