Els treballadors de General Cable comencen les protestes contra l'ERO

Una setantena de persones es concentra a Barcelona, a la seu central de l’empresa.

Publicat el 20 de juny de 2012 a les 18:25
Una setantena de persones s'han concentrat aquest dimecres al matí davant la seu central de General Cable a Barcelona per protestar contra l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que l’empresa ha presentat i que suposarà l'acomiadament de 166 treballadors dels 1.070 que la companyia de cablejat té a les seves fàbriques i oficines de Catalunya: a Abrera, Manlleu, Barcelona i Montcada i Reixac. A la planta de Manlleu es veuran afectats 52 dels 500 i escaig treballadors, segons fonts sindicals.

L’ERO és fruit del fracàs de les negociacions entre l’empresa i el comitè per una retallada de salaris que la direcció volia aplicar per tal de fer més competitiva la firma. Les converses van durar dos mesos i es van trencar de manera sobtada ara fa uns dies.

Segons fonts sindicals, la multinacional nordamericana ha justificat la decisió dient que ha de reduir despeses salarials per augmentar la competitivitat i les exportacions de les fàbriques catalanes. Els representants dels treballadors estan citats el dilluns per començar a negociar l'ERO.

Els sindicats no estan d’acord amb els acomiadaments per la seva "falta de rigor i professionalitat" i per les poques perspectives d'una viabilitat futura. Com a mesura de pressió perquè l’empresa retiri l’ERO, els treballadors avui ja han  fet aquesta concentració a Barcelona. També es preveuen aturades de producció a les diferents plantes tots els dimarts i dijous fins que comencin les vacances. A més, els treballadors de cada fàbrica decidiran si aquestes aturades van acompanyades d’algun tipus d’acció reivindicativa.

Més informació de l’ERO