Aquest mes de març s'ha posat en marxa el projecte de la Xarxa de Facilitació Digital de Vic. El dia 3 es van obrir a tota la ciutadania els punts de facilitació per ajudar a resoldre dubtes i facilitar tràmits i gestions digitals. L'objectiu de la iniciativa és reduir la bretxa digital facilitant l'accés a aquest àmbit a aquelles persones que no poden o no saben fer-ho.
La xarxa d'acompanyament es nodreix de metodologies comunitàries: s'ha format un equip de voluntàries que ajuden a qualsevol persona que tingui una necessitat en l'àmbit digital amb una vocació d'aprenentatge i amb la idea que siguin les mateixes usuàries del servei que puguin realitzar tràmits o gestions.
El grup motor que impulsa la Xarxa de Facilitació Digital està format pel Punt Òmnia, la Comunalitat de Vic, l'EAP Vic, la Creu Roja, l'Ajuntament de Vic i el Laboratori d'Innovació Social i Digital de la UVic.
Punts de facilitació digital
El projecte es desenvolupa en sis espais de la ciutat que treballen en xarxa per tal de compartir reptes, necessitats i aprenentatges. Els espais de referència pels veïns i veïnes són el Casal Cívic Mossèn Guiteras, el Centre Cívic el Montseny, el local de l'AVV de l'Horta Vermella, el Casal Claret, la Creu Roja i el local de l'AVV El Sucre.
La valoració dels primers dies és positiva amb una mitjana de quatre persones per franja i punt. Entre els tràmits i les consultes les demandes s'han focalitzat en com fer la sol·licitud als Ajuts a les famílies que ha convocat el consistori vigatà i també s'ha fet acompanyament a persones grans per a fer ús de l'aplicació La Meva Salut.
Al mateix temps, els tècnics fan una crida a reforçar alguns dels punts de la xarxa amb noves persones voluntàries.