Endesa haurà d’instal•lar controls de cabal a les recloses

El jutge accepta les al•legacions presentades pel Grup de Defensa del Ter i l’ACA.

Publicat el 12 de juny de 2009 a les 17:50

Nota de premsa
Grup de Defensa del Ter

La normativa marc de l'aigua (directiva europea) a Catalunya s'ha  aplicat bàsicament a través de la Llei de Cabals Sectorials de  manteniment. Per tal d'assolir els compromisos d'aquesta normativa  l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) obliga a les empreses explotadores de rescloses amb concessions d'aigua autoritzades (amb la qual generen energia hidroelèctrica per vendre-la) a instal•lar diversos mecanismes de telecontrol per comprovar el compliment i no abús de les concessions.

Algunes empreses, com Endesa, han interposat un recurs contra l'ACA per no haver d'instal•lar aquests mecanismes i seguir lliures de control.

En aquest context, el GDT es va presentar com a part interessada a comparèixer contra el recurs de FECSA-ENDESA.

Finalment arriben bones notícies. El Jutjat contenciós ha acceptat les nostres al•legacions ( i les de l'ACA) i obliga a instal•lar ja des d'ara els controls als cabals de les centrals d'Endesa. Això significa que Endesa està obligada, ja des d'ara, a instal•lar els sistemes de telecontrol, amb independència del que passi, al menys fins que s'acabi la tramitació del recurs que han interposat.

Ara caldrà vetllar que efectivament es duen a terme les modificacions i mecanismes pertinents i vetllar especialment quan no es compleixi amb el cabal de manteniment obligatori.

De moment, bones notícies pel riu Ter!

Grup de Defensa del Ter
www.gdter.org