La baralla entre el regidor de la PxC de Vic Josep Anglada i un jove que va tenir lloc el passat dijous a la nit ha estat recollida per molts diaris digitals de l'àmbit de l'extrema dreta espanyola.
La reacció més rellevant és la d'España 2000, probablement el grup més fort d'aquest espai polític, que en un comunicat de premsa (no autentificat fins aquest moment) ha demanat la il·legalització de la CUP -a qui atribueix l'agressió-, al temps que estableix paral·lelismes entre aquest cas i la kale borroka (lluita al carrer), que porta a terme el moviment abertzale al País Basc.
Comunicat d'España 2000
La Junta Nacional de España 2000:
CONDENA
La agresión sufrida por Josep Anglada que le ha ocasionado heridas y contusiones por las que ha tenido que ser atendido en el Hospital General de Vic
DENUNCIA
Que la agresión ha sido protagonizada por dos elementos de las CUP (Candidatura d’Unitat Popular), grupo independentista catalán de extrema-izquierda.
EXIGE
La detención de los responsables de esta agresión y la ilegalización de las CUP y demás movimientos independentistas radicales émulos de practicar un kale-borroka en fotocopia reducida.
DENUNCIA
La estrategia de violencia emprendida por la extrema-izquierda en todo el Estado y que algunos medios como el Movimiento contra la Intolerancia y cierta prensa oficialista se ocupan de silenciar y excluyen de sus informes sobre la violencia policía.
EXPRESA
Su solidaridad con el agredido y con la Plataforma per Catalunya
La Junta Nacional de España 2000
17 de octubre de 2009
Altres reaccions a la xarxa Internet
- Nova Invicta Hispania:
"Solidaridad con Josep Anglada y Plataforma per Catalunya"
- Navarra Disidente:
"Agresión a Josep Anglada, líder de Plataforma por Cataluña"
- Minuto Digital:
"Brutal agresión a Josep Anglada, líder de Plataforma por Cataluña"
España 2000 demana la il·legalització de la CUP per la baralla d'Anglada
Societat
L'extrema dreta espanyola es fa ressò del cas.
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’octubre de 2009 a
les 19:13
Et pot interessar
-
Societat
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
