Una setantena d'estudiants del grau de Medicina han representat a 29 universitats espanyoles a la 10a edició de les Jornades Formatives 0.0 del Consell Estatal d’Estudiants de Medicina (CEEM). S'ha fet presencialment a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic.
Aquest acte es fa per primera vegada a Vic, però és la tercera vegada que se celebra a Catalunya, després que també l'acollis la Universitat de Girona (2a edició) i la Universitat de Barcelona junt amb la Universitat Pompeu Fabra (7a edició).
La inauguració es va fer dijous i durarà fins al dissabte, 4 de setembre, quan es farà l'acte de clausura a la sala d'actes de la facultat. Les jornades han recuperat la presencialitat un any i mig després, i s'hi celebren tallers, conferències i debats sobre diversos aspectes com els nous models d'ensenyament universitari, formació especialitzada, professionalisme mèdic, l'educació mèdica o la bioètica.
Durant l'acte de presentació, Josep Eladi Baños, rector de la UVic, va destacar la professió mèdica, ja que “dues de les coses més importants d’aquesta vida són curar i ensenyar”. A més, va destacar la dificultat de la professió dient que "les coses no són òptimes ni ara ni quan porteu 40 anys treballant".
També va intervenir Carmen Cabezas, secretària de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, que va elogiar al col·lectiu mèdic, especialment en els temps actuals de pandèmia, i va posar en valor que "els metges s'enfronten sempre a la incertesa".
Estudiants de Medicina d'una trentena d'universitats es reuneixen a la UVic
La trobada s'ha fet en el marc de la 10a edició de les Jornades Formatives 0.0 del Consell Estatal d’Estudiants de Medicina
Ara a portada
Publicat el 03 de setembre de 2021 a les 19:25
Et pot interessar
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Vic ja ha escollit «La paraula del poble»
-
Societat Restablerta la circulació de trens l'R3 després d'una nova incidència
-
Societat Compra una masia a Gurb i hi troba una granada de la Guerra Civil