Ara fa un dies, tan bon punt van finalitzar les obres de millora de la C-17, van aparèixer un munt de càmeres a les voreres de la carretera. Es tractava d’uns pals llargs amb una vídeo-càmera al damunt, amb unes caixes a sota, que s’havien instal•lat gairebé a cada kilòmetre del tram entre Centelles i Orís. La mesura va alertar molts dels conductors habituals, que pensaven que el Servei Català de Trànsit havia optat per incrementar la seva vigilància amb radars punitius.
Res més lluny de la realitat. Segons ha pogut saber osona.com, les càmeres no són radars i no han estat instal•lades ni per Transit ni pels Mossos d’Esquadra, sinó per la pròpia empresa concessionària, Cedinsa.
L’objectiu, segons ha explicat un portaveu de la mateixa companyia, comptar de manera exacte els vehicles que circulen per aquest tram de carretera per poder cobrar el que s’anomena “peatge a l’ombra”. O el que és el mateix, els diners que paga la Generalitat a la concessionària depenen del nombre de cotxes que transitin per la carretera. Per això, s’han de comptar i res millor que col•locar càmeres abans i després de cada una de les sortides i entrades.
Falsa alarma: Trànsit no posa nous radars a la C-17
Una proliferació de càmeres, entre Centelles i Orís, havia alertat als conductors.
ARA A PORTADA
-
-
Maria Balasch no serà la candidata d'ERC Vic a les eleccions municipals del 2027: «Faig un pas al costat» Irene Giménez Vinyet
-
Quantes plaques solars haurà d’acollir el teu poble? Consulta-ho municipi a municipi Arnau Urgell i Vidal
-
Els Premis Innovacat celebren la 10a edició amb una nova categoria oberta a tot Catalunya Irene Giménez Vinyet
-
La fira Lactium de Vic comptarà amb una quarantena d'artesans i uns 200 formatges per tastar i comprar al tall Redacció
Publicat el
11 d’agost de 2009 a
les 15:15
Et pot interessar
-
Societat
Pilarin Bayés il·lustra un conte per l’Hospital de Vic per ajudar els infants a preparar-se per una operació
-
Societat
El trajecte en tren entre Vic i Barcelona és ara més llarg que fa 20 anys
-
Societat
Constitueixen el grup de treball per crear un parc de natura a Sant Sadurní d'Osormort
-
Societat
El festival de circ experimental Kontrast arriba a Prats de Lluçanès
-
Societat
L’Hospital de Vic, entre els 100 millors de l’Estat
-
Societat
Les empreses nàutiques de Sau enceten temporada amb previsions de màxims després de tres anys de sequera
