Ara fa un dies, tan bon punt van finalitzar les obres de millora de la C-17, van aparèixer un munt de càmeres a les voreres de la carretera. Es tractava d’uns pals llargs amb una vídeo-càmera al damunt, amb unes caixes a sota, que s’havien instal•lat gairebé a cada kilòmetre del tram entre Centelles i Orís. La mesura va alertar molts dels conductors habituals, que pensaven que el Servei Català de Trànsit havia optat per incrementar la seva vigilància amb radars punitius.
Res més lluny de la realitat. Segons ha pogut saber osona.com, les càmeres no són radars i no han estat instal•lades ni per Transit ni pels Mossos d’Esquadra, sinó per la pròpia empresa concessionària, Cedinsa.
L’objectiu, segons ha explicat un portaveu de la mateixa companyia, comptar de manera exacte els vehicles que circulen per aquest tram de carretera per poder cobrar el que s’anomena “peatge a l’ombra”. O el que és el mateix, els diners que paga la Generalitat a la concessionària depenen del nombre de cotxes que transitin per la carretera. Per això, s’han de comptar i res millor que col•locar càmeres abans i després de cada una de les sortides i entrades.
Falsa alarma: Trànsit no posa nous radars a la C-17
Una proliferació de càmeres, entre Centelles i Orís, havia alertat als conductors.
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2009 a les 15:15
Et pot interessar
-
Societat
L'acusat de matar un menor a Sant Hipòlit de Voltregà el 2023 nega el crim
-
Societat
Un mes de l'inici del tall a l'R3: usuaris i ajuntaments valoren positivament el pla alternatiu d'autobusos
-
Societat
La Guàrdia Urbana de Vic ha interposat més de 300 sancions a patinets durant el 2025
-
Societat
Empresaris i propietaris del polígon de Sant Miquel de Balenyà s'uneixen en una nova associació
-
Societat
L'R3 perd un 20% dels usuaris durant el primer mes del macrotall pel desdoblament
-
Societat
Els Mossos van trobar una funda compatible amb l'arma del crim a casa l'acusat de matar un menor a Sant Hipòlit
