Vic inaugurarà la biblioteca Pilarín Bayés aquest divendres, 7 d'octubre. L'acte oficial començarà a les 8 de la tarda, amb diversos parlaments: l'alcaldessa Anna Erra, la ninotaire Pilarín Bayés i el diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Cañizares. Tot seguit, hi haurà un espectacle sorpresa de música i llum.
Els ciutadans podran visitar la biblioteca amb calma aquest cap de setmana, dissabte i diumenge, quan s'ha programat una jornada de portes obertes.
L'estrena de la biblioteca, a més de la seva importància cultural, també tindrà un gran significat urbanístic. L'equipament converteix el riu Mèder en en un nou eix cultural que unirà la biblioteca, la catedral, el Museu d'Art Medieval (MEV), les Adoberies, l'ACVic i l'Atlàntida.
[noticiadiari]1/68587[/noticiadiari]
D'altra banda, el centre també trenca amb el concepte convencional de biblioteca, ja que s'hi desenvoluparan moltes altres activitats. A més de ser un espai de lectura, d'estudi i formació, té un espai Lab per acollir-hi residències musicals; una sala d'actes, jardí i terrassa per esdeveniments literaris, socials i culturals; i un bar-restaurant, entre d'altres.
D'aquesta manera, a més de bibliotecaris, l'equipament comptarà amb noves figures de dinamització cultural i comunitari. La plantilla és d'unes 25 persones, 11 de les quals de nova contractació.
Tot el material de la biblioteca Joan Triadú s'ha traslladat ja a la Pilarín Bayés. En total, han estat uns 80.000 volums que s'han hagut de moure.
[noticiadiari]1/68897[/noticiadiari]
Fotos | Així s'ha construït la biblioteca Pilarín Bayés de Vic
Societat
Recull d'imatges del procés de construcció de l'equipament
ARA A PORTADA
-
Societat Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja Irene Giménez i Vinyet
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
04 d’octubre de 2022 a
les 07:16
Et pot interessar
-
Societat
Set restaurants d'Osona participen en una campanya contra el malbaratament alimentari
-
Societat
Les petites coses mal fetes
-
Societat
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Societat
ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027
-
Societat
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Societat
Osona participa en una prova pilot per millorar la detecció i el tractament precoç de la sèpsia
