Vic inaugurarà la biblioteca Pilarín Bayés aquest divendres, 7 d'octubre. L'acte oficial començarà a les 8 de la tarda, amb diversos parlaments: l'alcaldessa Anna Erra, la ninotaire Pilarín Bayés i el diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Cañizares. Tot seguit, hi haurà un espectacle sorpresa de música i llum.
Els ciutadans podran visitar la biblioteca amb calma aquest cap de setmana, dissabte i diumenge, quan s'ha programat una jornada de portes obertes.
L'estrena de la biblioteca, a més de la seva importància cultural, també tindrà un gran significat urbanístic. L'equipament converteix el riu Mèder en en un nou eix cultural que unirà la biblioteca, la catedral, el Museu d'Art Medieval (MEV), les Adoberies, l'ACVic i l'Atlàntida.
[noticiadiari]1/68587[/noticiadiari]
D'altra banda, el centre també trenca amb el concepte convencional de biblioteca, ja que s'hi desenvoluparan moltes altres activitats. A més de ser un espai de lectura, d'estudi i formació, té un espai Lab per acollir-hi residències musicals; una sala d'actes, jardí i terrassa per esdeveniments literaris, socials i culturals; i un bar-restaurant, entre d'altres.
D'aquesta manera, a més de bibliotecaris, l'equipament comptarà amb noves figures de dinamització cultural i comunitari. La plantilla és d'unes 25 persones, 11 de les quals de nova contractació.
Tot el material de la biblioteca Joan Triadú s'ha traslladat ja a la Pilarín Bayés. En total, han estat uns 80.000 volums que s'han hagut de moure.
[noticiadiari]1/68897[/noticiadiari]
Fotos | Així s'ha construït la biblioteca Pilarín Bayés de Vic
Societat
Recull d'imatges del procés de construcció de l'equipament
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat El cap de setmana de pluja ha obligat a suspendre fires i activitats a Osona i el Lluçanès Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival Protesta torna a Vic amb 37 pel·lícules de cinema social Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
04 d’octubre de 2022 a
les 07:16
Et pot interessar
-
Societat
Set restaurants d'Osona participen en una campanya contra el malbaratament alimentari
-
Societat
Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja
-
Societat
Les petites coses mal fetes
-
Societat
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre
-
Societat
La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila
