Vic inaugurarà la biblioteca Pilarín Bayés aquest divendres, 7 d'octubre. L'acte oficial començarà a les 8 de la tarda, amb diversos parlaments: l'alcaldessa Anna Erra, la ninotaire Pilarín Bayés i el diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Cañizares. Tot seguit, hi haurà un espectacle sorpresa de música i llum.
Els ciutadans podran visitar la biblioteca amb calma aquest cap de setmana, dissabte i diumenge, quan s'ha programat una jornada de portes obertes.
L'estrena de la biblioteca, a més de la seva importància cultural, també tindrà un gran significat urbanístic. L'equipament converteix el riu Mèder en en un nou eix cultural que unirà la biblioteca, la catedral, el Museu d'Art Medieval (MEV), les Adoberies, l'ACVic i l'Atlàntida.
[noticiadiari]1/68587[/noticiadiari]
D'altra banda, el centre també trenca amb el concepte convencional de biblioteca, ja que s'hi desenvoluparan moltes altres activitats. A més de ser un espai de lectura, d'estudi i formació, té un espai Lab per acollir-hi residències musicals; una sala d'actes, jardí i terrassa per esdeveniments literaris, socials i culturals; i un bar-restaurant, entre d'altres.
D'aquesta manera, a més de bibliotecaris, l'equipament comptarà amb noves figures de dinamització cultural i comunitari. La plantilla és d'unes 25 persones, 11 de les quals de nova contractació.
Tot el material de la biblioteca Joan Triadú s'ha traslladat ja a la Pilarín Bayés. En total, han estat uns 80.000 volums que s'han hagut de moure.
[noticiadiari]1/68897[/noticiadiari]
Fotos | Així s'ha construït la biblioteca Pilarín Bayés de Vic
Recull d'imatges del procés de construcció de l'equipament
ARA A PORTADA
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Sant Tomàs busca voluntaris per compartir temps lliure amb persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 30 i 31 de maig i 1 de juny Irene Giménez Vinyet
-
-
«Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic Redacció
Publicat el 04 d’octubre de 2022 a les 07:16
Et pot interessar
-
Societat Folgueroles aposta per enfortir el comerç local
-
Societat La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals
-
Societat Elena Congost s'allunya de les pistes d'atletisme per lluitar contra un càncer
-
Societat El doctor Antoni Bayés de Luna rep la medalla d'or de Vic
-
Societat Mercat de Música Viva de Vic 2025: més dies i nous espais
-
Societat La fiscalia tindrà una seu permanent als jutjats de Vic