Freixanet defensa les aules d'acollida, que es van crear "per donar una resposta adequada a les necessitats emocionals, lingüístiques i curriculars de l'alumnat estranger" i els plans educatius d'entorn, que "pretenen donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives a través de la continuïtat de l'acció educativa fora de l'àmbit escolar". El diputat osonenc assegura que "aquesta iniciativa suposa un pas més per avançar en l'educació integral de tot l'alumnat i promoure la cohesió social a partir de l'educació intercultural i l'ús de la llengua catalana", i destaca que "l'èxit del pla LIC només té un secret: esforç, rigor i compromís".
Per a Freixanet, "en cap cas ens podem permetre fer cap pas enrere en el plantejament de fons de treballar per una escola catalana, inclusiva i de qualitat, a favor d'una ciutadania competent professionalment i compromesa socialment i nacionalment, que garanteixi l'equitat i la cohesió social i permeti l'excellència professional". Per aquest motiu i davant les dificultats objectives i reals d'algunes zones escolars, Freixanet diu que "cal garantir el suport i els recursos necessaris per dotar les aules d'acollida que calguin i els plans educatius necessaris, facilitant, sistematitzant i donant suport als centres educatius en els processos d'acollida de matrícula viva".