ICV d’Osona ha emès un comunicat on valora la seva posició al voltant de l’elecció del nou rector a la Universitat de Vic (UVic). Els ecosocialistes critiquen l’actuació de l'alcalde de Vic i president del Patronat de la FUB (Fundació Universitària Balmes), Josep Maria Vila d’Abadal, i demanen que no s’aposti per una proposta “privatitzadora”.
-------------------
NOTA DE PREMSA
ICV D’OSONA
ICV demana al govern vigatà que deixi de desvirtuar la vocació i tradició de servei públic de la UVic
- Els ecosocialistes demanen al president del Patronat de la FUB que es respecti l’autonomia universitària i que es deixi d’apostes privatitzadores
Des d'ICV Osona considerem que les darreres intervencions de l'alcalde de Vic i president del Patronat de la FUB (Fundació Universitària Balmes) pel que fa al procés d'elecció del nou rector o rectora de la UVic, apartant alguns candidats i fent apostes per d'altres, suposen un clara vulneració de l'autonomia universitària i una voluntat de "dirigir" la UVic.
ICV d'Osona no només no compartim les maneres de fer de l'alcalde de Vic, si no que ens mostrem totalment contraris a les apostes "privatitzadores" del govern vigatà que allunyarien la UVic del model d'universitat fins avui consolidat.
Per ICV d'Osona el manteniment del model universitari propi que ha forjat la UVic en els darrers anys és la millor garantia per continuar consolidant la institució i l'oferta universitària a la Catalunya Central.
Des de la nostra formació sempre hem defensat un model d'universitat lligat al territori, amb un model de gestió propi i amb una clara vocació de servei públic, un model que considerem que cal mantenir i reforçar amb la incorporació de la UVic a la marca Universitat de Catalunya.
Per a ICV, l'aprovació del contracte programa ja va suposar una fita important per garantir el futur i l'estabilitat de la UVic i la seva integració en l'Espai Europeu d'Educació Superior, i un pas més per aprofundir en la transparència i el control públics, amb un finançament que l'apropa al model públic i amb una rendició de comptes molt més efectiva, tot i respectar el model de gestió propi.
Entenem que el nou rector o rectora i el nou equip de rectorat ha de ser coherent amb aquest model d'universitat, impulsant un projecte engrescador que reafirmi la voluntat de la UVIC de mantenir el seu caràcter de servei públic, i esdevenint una universitat de referència a nivell català i internacional. Alhora, per a ICV d'Osona el projecte universitari de la UVic ha de continuar sent un element important d'equilibri i vertebració del territori
- Fòrum: "Assumpta Fargas, si o no?
- Fòrum: "Vila d'Abadal es carrega la rectora de la UVic
- Anar al bloc dels estudiants de la UVic: "Què està passant a la UVic"
- Més informació sobre les eleccions al rectorat
- Web de la UVic
- Web de Jordi Montañà
ICV alerta de l’aposta «privatitzadora» per a la UVic
Societat
Els ecosocialistes critiquen la posició de Josep M. Vila d’Abadal en el procés electoral al rectorat.
ARA A PORTADA
-
Societat Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja Irene Giménez i Vinyet
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
22 de juny de 2010 a
les 14:19
Et pot interessar
-
Societat
Set restaurants d'Osona participen en una campanya contra el malbaratament alimentari
-
Societat
Les petites coses mal fetes
-
Societat
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Societat
ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027
-
Societat
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Societat
Osona participa en una prova pilot per millorar la detecció i el tractament precoç de la sèpsia
