Josep M. Vila d’Abadal defensa que Osona es passi a la vegueria de Girona

L’alcalde de Vic veu “més lligams” amb les comarques gironines que amb les barcelonines.

Publicat el 18 de juliol de 2011 a les 17:19
La trobada de la setmana passada entre Josep Maria Vila d'Abadal i Josep Maria Corominas, alcalde d'Olot, va tenir un to molt cordial. Foto: Laura Busquets / ACN

Tot i que el govern Mas ha aparcat el tema, Josep Maria Vila d’Abadal ha demanat que en una Catalunya dividida en vegueries, Osona estigui a la vegueria de Girona. Ho ha fet en declaracions a Ràdio Olot, en una entrevista enregistrada fa uns dies.

Aquesta proposta de l’alcalde de Vic, totalment nova, la defensa perquè veu “més lligams” amb les comarques gironines que amb les barcelonines, sobretot amb la Garrotxa i el Ripollès. Així, Vila d’Abadal ha defensat que els osonencs se senten “més gironins que barcelonins”. Per això, demana que les decisions es prenguin consultant al territori.
 
En el mapa de vegueries aprovat pel govern tripartit, Osona quedava encaixada a la Catalunya Central. Vic va voler disputar la capitalitat de vegueria que finalment va recaure en Manresa (al menys pel que fa a la ubicació de la majoria de delegacions de la Generalitat). Després es va tornar a intentar donar aire a una vegueria de l’Alt Ter amb el Ripollès i també la Garrotxa, la qual cosa tampoc va fructificar.

El democristià també proposa fer una trobada de capitals de comarca de la Catalunya Interior perquè des de Barcelona es tingui present el seu pes específic.