Òmnium Cultural i la Comissió 11 de setembre han decidit que la persona homenatjada a la Marxa dels Vigatans sigui l’artista osonenc Jorep Vernis i Burés, en reconeixement al seu compromís cívic i cultural, i per la seva tasca i trajectòria en pro de la cultura, la llengua, el país i la cohesió social.
Vernis és el 12è homenatjat (el 2015 ho va ser el catedràtic Ricard Torrents) i rebrà el reconeixement per part de les entitats i autoritats en un acte que tindrà lloc al Temple Romà de Vic el proper 5 de setembre a les vuit del vespre.
Segons l’experta i crítica d’art Conxita Oliver, l’obra pictòrica extensa i fructífera de Vernis “és la resposta crítica i compromesa davant dels reptes que planteja l’existència, no ja solament a ell com a individu, sinó a la seva col·lectivitat, de la que se’n sent partícep i, com a tal, solidari”.
La Marxa dels Vigatans celebra enguany la seva catorzena edició i, a més de la trentena de torxes que portaran les columnes dels pobles, es preveu repartir unes cinc mil varetes lluminoses entre el públic. La data de la celebració passa del 10 al 9 de setembre i en aquest acte Vernis hi tindrà un paper destacat, juntament amb els altres personatges de la Marxa: l’infant i el nouvingut.
La Marxa dels Vigatans va néixer l'any 2003 amb la voluntat de renovar i impulsar la celebració de la Diada Nacional de Catalunya a la comarca d'Osona i també recordar els fets de 1714. Al llarg de les catorze edicions, la Marxa ha evolucionat des d'una tradicional marxa de torxes fins a un model més participatiu, simbòlic i estretament vinculat als fets històrics de la comarca.
En l'edició de l'any 2015 va haver-hi prop de 3.000 participants, un total de 1.050 persones a escena, 25 columnes provinents de 25 pobles diferents, més de 60 entitats implicades i 130 voluntaris.
La Marxa dels Vigatans és el preludi de la Diada de l'Onze de Setembre, que enguany se celebra en cinc punts diferents de Catalunya. De la comarca d'Osona, que li toca desplaçar-se a Berga, sortiran cent trenta autobusos.
Josep Vernis, l'homenatjat a la Marxa dels Vigatans 2016
L’acte de reconeixement a l’artista tindrà lloc el 5 de setembre, a les vuit del vespre, al Temple Romà de Vic
ARA A PORTADA
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
-
-
Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts Redacció
-
Un viatge cinematogràfic, cultural i gastronòmic amb el Festival Nits de Cinema Oriental de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 02 de setembre de 2016 a les 17:08
Actualitzat el 02 de setembre de 2016 a les 17:16
Et pot interessar
-
Societat El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Societat La Fira del Pescador de Roda de Ter arriba a la 30a edició
-
Societat Detingut un conductor a Gurb per superar amb escreix la taxa d'alcoholèmia
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Caixa Enginyers inaugura una nova oficina a Vic
-
Societat Fotos | El Festival Nits de Cinema Oriental de Vic inaugura la 22a edició amb un viatge a Hong Kong