La Biblioteca Municipal de Manlleu, que formar part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, ha impulsat un projecte per fomentar la igualtat entre nens i nenes. Es tracta d'una bossa de llibres que s'ofereix a les escoles i s'adapta a cada cicle d'educació infantil i primària. L'objectiu és oferir recursos als educadors per tractar i fomentar la igualtat de gènere a les classes.
Cada bossa inclou contes que tracten sobre els drets de les dones, la corresponsabilitat en les tasques domèstiques, l'educació afectiva, el rol de pare i mare, la diversitat familiar, l'homosexualitat, l'educació sexual en el sentit de la igualtat de gènere o el joc no sexista, entre altres.
La biblioteca deixa les bosses a les escoles durant 15 dies perquè puguin llegir els contes i promoure el diàleg a la classe. La tria dels contes s'actualitza cada any per part de la biblioteca. Les escoles interessades sol·liciten la bossa en préstec a la biblioteca.
Aquesta activitat es va iniciar el 2010, juntament amb la publicació d'una guia de lectura.
La biblioteca de Manlleu fomenta la igualtat de gènere entre els nens
El centre ofereix a les escoles una bossa de contes adaptats
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de març de 2014 a
les 19:46
Et pot interessar
-
Societat Els treballadors Pascual a Gurb faran vaga l'11 de maig i exigeixen obrir un procés de negociació
-
Societat
Detenen a Vic dos membres d'un grup criminal que suplantava identitats per adquirir la nacionalitat espanyola
-
Societat Segona denúncia contra el conserge d'una escola de Torelló per un presumpte cas d'abusos a un menor
-
Societat
Denuncien un individu per contaminar amb purins una riera de Sant Pere de Torelló
-
Societat
Gestionar un ramat i produir formatge artesà, alguns dels reptes del nou joc de taula d'en Peyu
-
Societat Casa Tarradellas adquireix la planta de Pascual a Gurb per impulsar la producció de mozzarella
