La caça furtiva d'ocells fringíl·lids a Osona ha crescut i, sobretot, s'ha especialitzat els darrers anys. Des del cos d'Agents Rurals asseguren que l'enduriment de les penes per capturar il·legalment aquestes aus ha fet que molts dels que s'hi dediquen hagin millorat les tècniques i vagin amb molt més de compte a l'hora de cometre aquestes infraccions, per tal que no els enxampin.
El cap del cos a la comarca, Joaquim Dalmau, considera que un dels problemes és la “incoherència” per part de l'administració que permet mantenir els concursos de cant d'aus fringíl·lids. “Quins ocells estan participant als concursos, si la caça està prohibida? D'on surten?”, es pregunta retòricament.
Per això, Dalmau considera que seria molt més lògic acabar amb els concursos de cant per tal d'acabar amb aquesta activitat. “Jo entenc que el que no té sentit és el concurs de cant. La gent no en compraria i s'acabaria”, assenyala el cap dels Rurals que explica que no n'hi ha prou amb l'enduriment de les penes per capturar de forma il·legal aquests animals.
Des dels Agents Rurals reconeixen que també hi ha una part “petita” d'ocells que venen de fora i expliquen que, tot i que s'han fet actuacions, “encara hi ha molt furtivisme” en una comarca que tradicionalment ha estat una de les més fringíl·lides de Catalunya.
[h3]Més cabirols[/h3]
D'altra banda, des del cos adverteixen que la població de cabirols ha crescut de manera substancial. Un fet que preocupa els Agents Rurals que han vist com cada vegada s'han trobat amb més incidents protagonitzats per aquests animals.
Especialment destaquen els accidents de trànsit amb cabirols implicats. Malgrat que encara el senglar és més habitual, cada cop hi ha més sinistres provocats per cabirols. A més, en molts casos, molta gent intenta salvar els animals quan han quedat malferits, un fet que és contraproduent.
[noticia]69218[/noticia]
A més, cal tenir en compte que el nombre de caçadors especialistes per caçar cabirols és petit, especialment en comparació amb els que hi ha del senglar. Això ha fet que la població d'aquest animal hagi crescut i generi problemes als conductors.
La caça furtiva d'ocells fringíl·lids a Osona creix i s'especialitza
Els Agents Rurals creuen que s'acabaria si es deixen de fer els concursos de cant d'aquestes aus
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2023 a les 17:35
Actualitzat el 25 de gener de 2023 a les 17:54
Et pot interessar
-
Societat Canvis en els mercats setmanals de Vic per Sant Joan i la Festa Major
-
Societat «Pols», del vilatortí Ramon Boixeda, guanya el 23è Premi de Poesia Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater
-
Societat El ple de Roda de Ter aprova la modificació del POUM
-
Societat Més participants i canvi de recorregut: així serà la cursa d'Els 7 Portals de Vic
-
Societat Osona Contra el Càncer posa en marxa una guardiola solidària digital
-
Societat El Mercat de Música Viva de Vic programa més de 70 concerts i aposta per la nova escena musical en català