La Cambra es reinventa

L'entitat es reestructura amb la retirada de la quota obligatòria i crea una plataforma de negocis per a les seves 250.000 empreses.

Publicat el 18 de gener de 2012 a les 17:28
El president de la Cambra, Miquel Valls, i el director gerent de l'entitat, Xavier Carbonell Foto: Josep Ramon Torné

La crisi, la retirada de l'obligatorietat del recurs cameral i les noves relacions socioeconòmiques han obligat a la Cambra de Comerç de Barcelona a posar-se al dia per continuar essent un referent. Una adaptació més enllà dels ajustos pressupostaris, importants per altra banda, ja que implicarà una nova manera de prestar serveis empresarials i de relacionar empreses catalanes basada en el "doing business".

Així ho ha explicat aquest migdia a la Llotja del Mar de Bacelona el president de l'entitat, Miquel Valls, que ha assegurat que la Cambra segueix el camí dels "seus predecessors" i es "reinventa de cara als nous reptes". Valls ha encetat la seva intervenció recordant que aquest 2011 la Cambra ha reduït el seu pressupost de 34 a 25 milions d'euros. Una xifra que resulta de sumar els 15 milions del recurs cameral -obligatòri fins enguany a totes les empreses- i 10 milions d'autofinançament que provenen d'estudis o gestions encarregats a la Cambra. A data d'avui encara no s'ha acabat de tancar el pressupost d'aquest 2012.

Amb la retirada de l'obligatorietat per a totes les empreses del recurs cameral el 2013, la Cambra estudiarà un pressupost i un finançament més "anglosaxó". És a dir, com entitat de dret i interès públic es finançarà a través de recursos privats i amb encàrrecs de gestió, tant d'empreses com d'entitats administratives. De fet, la Cambra ja ha signat convenis de col·laboració i encàrrecs amb la Generalitat i altres administracions locals.

Club Cambra

Establerta aquesta "adaptació als nous temps", la Cambra optarà per obrir una via més "casual" de serveis a les empreses basada en la premissa del "doing business". En aquest sentit, l'organització empresarial ha creat el "Club Cambra", una plataforma d'adscripció gratuïta que servirà per oferir serveis i productes a les seves 250.000 empreses. Així mateix els socis del club gaudiran d'una línia de finançament de La Caixa de fins a 2.000 milions d'euros per a pimes i autònoms.

La iniciativa busca la internacionalització, la formació i l'ampliació de la comunitat dels negocis.