La campanya d'incendis d'aquest estiu, del 15 de juny i el 15 de setembre, ha tancat amb 20 incendis a Osona. Això representa un 1,14% de tots els incendis que s'han donat a Catalunya (1.761) durant aquest període. A la comarca, hi ha hagut 4 incendis de vegetació agrícola, 7 de forestal i 9 d'urbana.
La xifra total d'incendis és una de les millors dels últims 15 anys. Les dades meteorològiques han estat un element clau perquè el nombre d'incendis i de superfície cremada hagi estat baix. Segons han explicat durant la Campanya d'Incendis 2018, les precipitacions continuades des de la primavera han estat un factor important per evitar l'inici i la propagació d'incendis. A més, la temperatura i la humitat relativa han estat en general moderades.
Malgrat les bones dades com a resultat d'unes condicions meteorològiques "excepcionals", els departaments d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i d'Interior de la Generalitat fan una crida a "no abaixar la guàrdia" pel que fa als incendis.
La campanya d'incendis tanca amb vint focs a Osona
Les bones condicions meteorològiques han reduït el nombre d'incendis a Catalunya en el millor estiu dels darrers 15 anys
ARA A PORTADA
-
Torelló pren mesures per desallotjar «legalment» els ocupes problemàtics del carrer Sant Josep Irene Giménez Vinyet
-
-
-
Una manifestació en suport a la Flotilla i al poble palestí ha tallat la C-17 a Vic Irene Giménez Vinyet
-
12 detinguts a Vic per simular parelles de fet per regularitzar la situació de persones sense papers Redacció
Publicat el 28 de setembre de 2018 a les 10:25
Et pot interessar
-
Societat «Qui calla és còmplice»: unes 200 persones es manifesten a Manlleu contra l'assalt d'Israel a la Flotilla
-
Societat Vic, Manlleu i Taradell es mobilitzen contra l'assalt israelià a la Flotilla de Gaza
-
Societat Renfe confia que el dispositiu pel macrotall a l'R3 funcioni i avisa que «trencarà la rutina habitual» dels viatgers
-
Societat Accident a la C-17 a Malla amb sis vehicles implicats
-
Societat Vic acull una nova edició de la Fira d'Economia Circular
-
Societat Vistes, tastos i experiències de proximitat: així serà el Benvinguts a Pagès a Osona i el Lluçanès