La Diputació de Barcelona ha promogut la restauració d'antigues pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a les comarques d'Osona, el Berguedà i el Moianès. Segons un comunicat d'aquesta setmana, els treballs s'han portat a terme en 14 finques de Zones d'Actuació Prioritària (ZAP).
Les actuacions han consistit a fer aclarides, recuperacions de pastures, esporga d'arbres i desbrossada d'arbustos i matolls, entre altres. Aquestes tasques s'han realitzat seguint criteris de gestió forestal sostenible, conservació del paisatge i millora de la biodiversitat.
Aquestes actuacions s'emmarquen en l'estratègia "BCN Smart Rural" per transformar el sistema agroalimentari de la demarcació. Prioritza la reintroducció de ramats als boscos amb l'objectiu de reduir el risc de grans incendis forestal i valoritzar la carn dels animals criats en llibertat.
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos, una xifra que representa el 66,8% del total del territori. Aquesta superfície és cada cop més gran, a causa de l'abandonament de camps de conreu, que són substituïts per masses arbrades i matolls descontrolats. Aquesta situació, unida a l'escalfament global, provoquen que la preocupació augmenti any rere any.
La Diputació restaura pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a Osona
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos
ARA A PORTADA
-
Una trentena d'equips d'arreu del món es reuneixen a Vic pel 43è Trofeu Internacional de Globus Mercat del Ram Redacció
-
-
-
El Consell Comarcal d'Osona planteja tancar el monestir de Sant Pere de Casserres Irene Giménez Vinyet
-
L'arribada de la primavera posa punt final a un hivern «com els d'abans» a Osona i el Lluçanès Irene Giménez Vinyet
Publicat el
25 de juny de 2022 a
les 09:55
Et pot interessar
-
Societat
Cultura, patrimoni, gastronomia i natura s'uneixen al Festival de Música de Sant Pere de Casserres
-
Societat
Detenen tres militants de l'Esquerra Independentista d'Osona en una acció contra el model agroalimentari
-
Societat
El Centre BETA ha captat més d'11,5 milions d'euros de projectes europeus de bioeconomia i medi ambient
-
Societat
El Congrés BIT de Vic 2026 posa el focus en la bioeconomia agroalimentària i forestal
-
Societat
Incendi en una casa de Sant Quirze de Besora
-
Societat
Incendi en un restaurant del carrer Sant Miquel dels Sants de Vic
