La Diputació de Barcelona ha promogut la restauració d'antigues pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a les comarques d'Osona, el Berguedà i el Moianès. Segons un comunicat d'aquesta setmana, els treballs s'han portat a terme en 14 finques de Zones d'Actuació Prioritària (ZAP).
Les actuacions han consistit a fer aclarides, recuperacions de pastures, esporga d'arbres i desbrossada d'arbustos i matolls, entre altres. Aquestes tasques s'han realitzat seguint criteris de gestió forestal sostenible, conservació del paisatge i millora de la biodiversitat.
Aquestes actuacions s'emmarquen en l'estratègia "BCN Smart Rural" per transformar el sistema agroalimentari de la demarcació. Prioritza la reintroducció de ramats als boscos amb l'objectiu de reduir el risc de grans incendis forestal i valoritzar la carn dels animals criats en llibertat.
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos, una xifra que representa el 66,8% del total del territori. Aquesta superfície és cada cop més gran, a causa de l'abandonament de camps de conreu, que són substituïts per masses arbrades i matolls descontrolats. Aquesta situació, unida a l'escalfament global, provoquen que la preocupació augmenti any rere any.
La Diputació restaura pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a Osona
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de juny de 2022 a les 09:55
Et pot interessar
-
Societat Canvi de nom a la biblioteca de Torelló
-
Societat L'obrador de patates de Sant Tomàs posa a la venda el gust del pebre negre
-
Societat Arrenca la fase de participació ciutadana del Pla Local d'Habitatge de Manlleu
-
Societat La UE Vic assoleix l'ascens a la Tercera Federació amb felicitació de Simeone inclosa: «Els desitjo el millor»
-
Societat Roda de Ter crea un espai dedicat al dol gestacional, perinatal i neonatal
-
Societat Una quarantena de persones denunciades a Vic en 10 dies per consum o tinença de drogues