La Diputació de Barcelona ha promogut la restauració d'antigues pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a les comarques d'Osona, el Berguedà i el Moianès. Segons un comunicat d'aquesta setmana, els treballs s'han portat a terme en 14 finques de Zones d'Actuació Prioritària (ZAP).
Les actuacions han consistit a fer aclarides, recuperacions de pastures, esporga d'arbres i desbrossada d'arbustos i matolls, entre altres. Aquestes tasques s'han realitzat seguint criteris de gestió forestal sostenible, conservació del paisatge i millora de la biodiversitat.
Aquestes actuacions s'emmarquen en l'estratègia "BCN Smart Rural" per transformar el sistema agroalimentari de la demarcació. Prioritza la reintroducció de ramats als boscos amb l'objectiu de reduir el risc de grans incendis forestal i valoritzar la carn dels animals criats en llibertat.
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos, una xifra que representa el 66,8% del total del territori. Aquesta superfície és cada cop més gran, a causa de l'abandonament de camps de conreu, que són substituïts per masses arbrades i matolls descontrolats. Aquesta situació, unida a l'escalfament global, provoquen que la preocupació augmenti any rere any.
La Diputació restaura pastures abandonades per reduir el risc d'incendis a Osona
La demarcació de Barcelona té 514.053 hectàrees de boscos
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de juny de 2022 a
les 09:55
Et pot interessar
-
Societat
Comencen a declarar els investigats per presumptes delictes ambientals i irregularitats en un abocador de Seva
-
Societat
La UVic posarà en marxa el curs que ve el cicle formatiu de grau superior en Administració i Finances
-
Societat
Docents de l'Institut de Tona, en contra de l'obligatorietat del treball de recerca del batxillerat
-
Societat
Una dona mor en caure d'un vuitè pis al barri de l'Estadi de Vic
-
Societat
Vic impulsa un projecte per acostar la cultura als barris i fomentar la participació ciutadana
-
Societat
Carla Dinarès (CUP Vic) deixa l'acta de regidora: «Aquesta ciutat és una de les coses que més estimo del món»
