Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha informat que avui s'ha superat el llindar d'ozó troposfèric a la zona de la plana de Vic, segons la Direcció General de Qualitat Ambiental a través del Servei de Vigilància i Control de l’Aire. Entre les 16:00 i les 17:00 hores, el llindar per sobre dels 180 micrograms per metre cúbic s'ha superat al punt de mesurament de Tona. Concretament, s’ha arribat a un valor de 186 mg/m3.
En les àrees on se superi el llindar, és possible que part de la població sensible (malalts de cor i de pulmó, persones amb problemes respiratoris, infants i gent gran) presenti símptomes de malestar, afectacions respiratòries i/o irritacions oculars i de gola. Amb tot, no es tracta d’una situació de risc elevat, sobretot per a la ciutadania en general.
No obstant, com a mesura preventiva i d’acord amb les recomanacions de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, es demana, sobretot a la població més sensible a la contaminació atmosfèrica, que eviti fer esforços físics a l’aire lliure, principalment si produeixen fatiga durant les hores previstes de superació del llindar d’ozó.
La plana de Vic supera el llindar d'ozó troposfèric
Protecció Civil recomana a gent gran, infants i gent amb malalties respiratòries que evitin fer esforços físics a l'aire lliure
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de juliol de 2013 a
les 18:43
Et pot interessar
-
Societat
Atrapen un home amb 471 plantes de marihuana a Taradell
-
Societat Arrestat dues vegades amb cocaïna a Vic en menys de dues setmanes
-
Societat La plantilla de Pascual a Gurb tallarà la C-17 aquest diumenge en una nova acció de protesta
-
Societat
Dos detinguts per un intent d’atracament amb arma de foc a una joieria de Roda de Ter
-
Societat
Un centenar de persones reben a Vic les activistes osonenques de la Global Sumud Flotilla
-
Societat
Despleguen a Vic una prova pilot d'aparcament d'alta ocupació per promoure l'ús del vehicle compartit
