La prostituta assassinada i enterrada a Sant Sadurní d’Osormort, sense identitat

Publicat el 21 de març de 2009 a les 11:11

Enric Riera espera que ara un cop s'ha esbrinat la identitat de la noia “un dia o altre” arribi per document oficial la confirmació per procedir a identificar el nínxol. L'alcalde diu que l'Ajuntament va cedir aquest espai del cementiri per donar un tracte “digne” a aquesta noia que va ser trobada morta als vorals de l'Eix Transversal.
 
Una làpida blanca amb dos rams de flors a la part superior és l'aspecte que presenta el nínxol número 13. Les flors les hi ha portat algun veí colpit per la mort de la noia l'any 2005. Enric Riera recorda aquell fet com a “molt lamentable”.
 
Maria Velselova esta enterrada a Sant Sadurní d'Osormort perquè és en aquest terme municipal on el seu assassí confés va abandonar el cadàver. Fins que les investigacions de la Interpol ho van aclarir, només se sabia que la noia trobada morta en la sortida d'aquest municipi de l'Eix Transversal era una noia que exercia la prostitució als vorals de la carretera N-II. Segons va explicar una amiga de Velselova, que va venir amb ella des de Rússia, les dues noies van acceptar la proposta d'un proxeneta de venir a Catalunya a treballar de prostitutes per guanyar diners perquè la seva vida a Rússia no era fàcil.
 
L'amiga, que va ser localitzada després de diverses investigacions dels cossos policials en xarxes de prostitució, assegurava que no s'havia assabentat de la difusió que havien fet els mitjans de comunicació dels tatuatges que portava la noia i d'un retrat que era la única informació que disposaven els equips d'investigació. Pel poc contacte que tenia amb la seva família i el seu estrat social baix es considera poc probable que es demani la repatriació del cos.
 
El cas de la mort de la noia russa no arribarà a judici perquè Volker Eckert es va suïcidar en una presó d'Alemanya on va ser detingut. Tot i que la va llençar en el voral de l'Eix Transversal a Sant Sadurní d'Osormort, Eckert va assegurar que havia recollit la noia amb el seu camió a l'N-II a prop de Figueres.