Les prospeccions arqueològiques a les Adoberies de Vic, que s'han fet en els darrers dos mesos, han tret a la llum una antiga clota, on es realitzava de forma artesanal l'adob de la pell. Està situada sota el que antigament era una arcada del pont romànic de Queralt. A més, també s'han descobert paviments del segle XVII-XVIII del carrer de les Adoberies, on es pot observar quin era el nivell de circulació en aquella època.
Ara, l'Ajuntament està treballant perquè aquests elements es puguin cobrir amb un sostre que faci visitable tant la part restant del pont romànic com la clota. El projecte de rehabilitació de les Adoberies de Vic té un pressupost de 2,2 milions d'euros, dels quals l'Estat en finança 1,5 i la Generalitat 159.000 euros.
Durant els mesos de prospeccions també s'han trobat altres paviments que encara no s'han pogut datar i que faltarà comprovar en futures excavacions. En els propers dies es taparan provisionalment les restes trobades al carrer de les Adoberies per evitar-ne la degradació, i protegir-les de cara a la segona fase de les obres, que ara estan en fase de licitació.
[noticia]67595[/noticia]
La rehabilitació de les Adoberies forma part d'un projecte per crear un nou pulmó al costat del riu Mèder, amb equipaments i espais de qualitat. La voluntat de l'Ajuntament és crear un centre d'interpretació a la part baixa de les Adoberies, on s'expliqui la tradició de la indústria adobera a la ciutat, i un servei municipal i espais de cotreball a les plantes superiors.
El projecte està pressupostat en 2,2 milions d'euros, dels quals 159.000 euros provenen del Departament de Cultura de la Generalitat i 1,5 milions de l'Estat.
La rehabilitació de les Adoberies destapa una clota i paviments amb 400 anys d'història
Societat
L'Ajuntament de Vic treballa perquè la descoberta pugui ser visitable
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
06 de maig de 2022 a
les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
