
Remugants pasturant en terres ocres, d'herba esquifida i mústia. Boscos terrossos. Pous eixuts i collites magres són algunes de les postals en què la sequera està convertint Osona.
El càstig d'un estiu rigorós, on s'han registrat temperatures rècords com els 37,2 ºC d’Orís , els 37,0 ºC de Montesquiu, cau sense miraments sobre la plana com sobre la muntanya. Un juliol sec i unes pluges gasives a principis d'agost, i de caire tempestuós, no han ajudat a millorar la situació. De fet, alguns Ajuntaments com els de Sant Pere de Torelló ja han decretat les primeres restriccions d'ús de l'aigua fins que la pluviometria no ajudi. El Ges o el Ter pateixen set per mantenir el seu cabal ecològic.
El fet que vuit municipis estiguin en fase de d'alerta màxima (Pla Alfa 3) indica la gravetat de la situació. Si fem cas a la previsió de llarg termini fins el dia 23 d'agost no s'albira un mínim, molt minso de probabilitat de pluja. La sequera pinta Osona de drama.