La UVic estrena centre de documentació especialitzat en serveis socials

El presentarà aquest dimecres la consellera Carme Capdevila.

Publicat el 17 de maig de 2010 a les 16:12

Dimecres vinent, la consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, serà a la Universitat de Vic per presentar el centre DIXIT, un nou centre de documentació especialitzat en serveis socials i drets de ciutadania promogut pel Departament d’Acció Social i Ciutadania, gestionat per la UVic i amb el suport de Caixa de Terrassa. La inauguració tindrà lloc a les 13 h, a la Sala Segimon Serrallonga  i comptarà amb la presència del periodista Jaume Barberà, que pronunciarà la conferència “El goril•la que no veiem”.

El nou centre, que és el tercer que s’obre a Catalunya, ofereix a l’usuari un ampli fons bibliogràfic especialitzat en temes relacionats amb la discapacitat, la salut mental, l’envelliment, les polítiques socials o l’ètica aplicada a la intervenció social, entre altres. L’objectiu del centre DIXIT de Vic és difondre i promoure l’intercanvi de coneixement en l’àmbit del serveis socials i drets de ciutadania a les comarques de la Catalunya central. A banda d’un ampli fons documental, aquest espai també vol ser un punt de trobada dels professionals dels serveis socials. Així s’organitzaran conferències, debats temàtics, exposicions i sessions formatives i informatives a l’entorn dels serveis socials.

Inicialment, el DIXIT s’ubica en una espai de la biblioteca de la Universitat de Vic. Posteriorment, s’instal•larà de forma definitiva a la Facultat de Ciències de la Salut i Socials.

Prèviament a la inauguració, la consellera Capdevila , la rectora Fargas i la directora de l’Obra Social de Caixa de Terrassa, Maria Cardellach,  signaran el Conveni DIXIT a la Sala de Juntes del Rectorat a les 12:30 h.

Prèviament, la consellera signarà un conveni de col•laboració amb la rectora de la Universitat de Vic, Assumpta Fargas, per impulsar la creació i gestió d’aquest centre.