El Club Natació Vic-ETB i la Universitat de Vic (UVic) organitzen la I Triatló d'Osona 2013. Es tracta d’un esdeveniment esportiu de primer ordre que tindrà lloc el diumenge 16 de juny a la tarda. La cursa, que combina natació, bicicleta i cursa a peu, sortirà del Pantà de Sau i finalitzarà a la plaça Major de Vic. Hi ha 120 triatletes inscrits.
La Triatló d’Osona és un esport individual i de resistència, en modalitat Sprint, que reuneix tres disciplines esportives: natació, ciclisme i carrera a peu. La part de natació es farà des del Pantà de Sau (Vilanova de Sau), a les 16 h. Els participants hauran d’enfrontar-se a 750 metres de natació.
La segona fase és assolir els 20 km de ciclisme fins arribar a Vic, passant per Vilanova de Sau, coronant l’Alt de la Mina i baixant cap a la plana de Vic, tot vorejant Sant Julià de Vilatorta i Folgueroles , travessant Calldetenes i fins arribar a la plaça Major de Vic.
La tercera, i última fase, són 5 km de carrera a peu (pel nucli antic de Vic i arribada a la plaça Major). El circuit serà un recorregut a peu de dues voltes per alguns dels llocs emblemàtics de la ciutat, com la Rambla del Passeig, la Rambla de l’Hospital, el pont romànic de Queralt, l’interior del Teatre Atlàntida, l’antiga muralla de Pere III del s. XIV, la Catedral o el carrer de la Riera.
El Triatló d’Osona, segons afirmen els seus organitzadors, és una cursa diferent, tant pel recorregut com per la bellesa del paisatge. Un projecte buscat des de fa més de 10 anys, que vol ser referència estatal dins el calendari anual de triatlons.
El fet que sigui una cursa lineal i no circular ha dificultat significativament l’organització. Hi haurà dues zones de boxes, una a la plaça Major i una al pantà de Sau. S’haurà de fer el trasllat de les bicicletes en camions i dels atletes en autobús. Per això l’organització comptarà amb l’ajut d’una setantena de voluntaris.
La presentació de la I Triatló d’Osona va anar a càrrec de Joan Casas, gerent del CNVic-ETB; Pep de la Mora, director de la cursa; i Montserrat Rovira, regidora de l'Ajuntament de Vic i Jordi Codina, gerent de la UVic.
Jordi Codina va qualificar la I Triatló d’Osona com una gran aposta de la UVic per promoure l’activitat esportiva. En aquest sentit, segons Codina, “l’esport és l’activitat que aporta més competències formatives als estudiants, a més de fomentar valors com la disciplina, l’esforç i la solidaritat, que són molt positius per a la formació integral de la persona”. Per la seva banda, Montserrat Rovira va afirmar "que aquesta cursa és una manera immillorable de conèixer la ciutat i animo tothom a fer-se la seva i a sortir al carrer a animar els atletes”. Joan Casas i el director de la cursa Pep de la Mora van coincidir en el fet que l’experiència que té l’entitat, amb més d’una dècada organitzant duatlons, és la principal garantia d’èxit organitzatiu d’aquesta primera Triatló d’Osona.
La UVic i el CN Vic-ETB impulsen la primera Triatló d'Osona
La cursa, que combina natació, bicicleta i cursa a peu, sortirà del pantà de Sau i finalitzarà a la plaça Major de Vic.
ARA A PORTADA
-
Aliança Catalana fitxa un fundador de l'entitat espanyolista Societat Civil Catalana Irene Giménez Vinyet
-
Seguretat, civisme i creixement demogràfic, els «reptes» del govern de Vic per l'últim any de mandat Irene Giménez Vinyet
-
-
-
El Mercat de Música Viva de Vic programa més de 70 concerts amb notable presència d'artistes catalans Irene Giménez Vinyet
Publicat el
14 de juny de 2013 a
les 18:04
Et pot interessar
-
Societat
Manel Alcubierre presidirà la nova junta directiva del COAC a les comarques centrals
-
Societat
Incendi a l'exterior d'una granja de Folgueroles
-
Societat
L'ONCE reparteix 50.000 euros a Calldetenes
-
Societat
Tona aprova una modificació de crèdit de 2,74 milions d'euros per impulsar inversions estratègiques
-
Societat
Dimiteix en bloc l'AFA de l'escola de Sant Julià de Vilatorta rescatada pels fundadors d'Aliança Catalana
-
Societat
Enxampen un home que intentava fer un empadronament fraudulent a Torelló
