Nous càrrecs
El motiu del canvi de gerent ve motivat per la necessitat d'adequar el perfil d'aquest càrrec als nous requeriments i reptes que planteja el futur de la universitat, com ara reforçar les relacions universitat-empresa, la recerca i la transferència de coneixement. En aquest sentit, el nou gerent de la UVic, economista de formació, té una dilatada experiència en el món universitari ja que fins ara ha estat gerent del Parc Mediterrani de la Tecnologia, de la Universitat Politècnica de Catalunya a Castelldefels, i anteriorment havia estat controller de la Fundació Universitat Autònoma, entre altres càrrecs.
Pel que fa als nous patrons nomenats, es tracta de Joaquim Comella, president del Consorci Hospitalari; Oriol Guixà, president de la delegació a Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona; i Lluís Jou, notari i professor de dret civil de la Universitat de Barcelona. Aquests patrons ostentaran el càrrec per un període de quatre anys i podran ser reelegits indefinidament.
Amb el nomenament d'aquests tres patrons, i del de Ricard Torrents el curs passat, es completa el Patronat de la FUB amb els quatre membres de representació social previstos en els estatuts. D'aquesta manera i per primera vegada el Patronat es veu completat amb els seus 14 membres, fet que enriquirà els debats, les aportacions i les orientacions per al govern de la UVic, i la reforçarà per tal d'avançar en el reconeixement de la seva personalitat específica.
Componen el Patronat de la FUB, l'alcalde de Vic com a president i dos patrons elegits entre els regidors; tres patrons de la Generalitat de Catalunya, un d'ells com a videpresident; tres patrons representants del professorat i PAS de la UVic elegits pel Claustre de la Universitat; un patró representant de les empreses vinculades a la UVic; i quatre patrons de representació social.
El Patronat de la Fundació Universitària Balmes i el rectorat de la Universitat de Vic volen expressar el seu reconeixement unànime a la tasca desenvolupada per Antoni Uix durant els vuit anys que ha exercit el càrrec de gerent de la UVic, i que ha significat una reorganització i estructuració de les finances del centre en un moment especialment delicat de davallada de la matrícula i quan encara no s'havia aconseguit la signatura de contracte-programa amb la Generalitat de Catalunya i la seva representació al Patronat de la FUB.
Acord amb Ribé Salat
Entre els seus objectius, l'acord amb Ribé Salat té la voluntat de promoure la realització de pràctiques dels estudiants de la Universitat de Vic i la inserció laboral dels seus titulats; promoure la collaboració en l'àmbit de la recerca, especialment a la recerca dels estudiants de grau i postgrau a través de l'organització del Premi Ribé Salat dirigit a projectes de recerca dels estudiants de l'àmbit de l'empresa i la comunicació; i també collaborar, mitjançant els professionals de Ribé Salat, en els processos d'avaluació dels plans d'estudis de les titulacions relacionades en els àmbits d'empresa i comunicació, que la UVic haurà d'elaborar de cara als futurs processos d'avaluació i acreditació.
Ribé i Salat també es compromet a contactar o a facilitar el contacte de personalitats del
món social, polític, econòmic i acadèmic que consten en la seva cartera de clients, per tal que puguin participar en activitats acadèmiques de la Universitat de Vic.
món social, polític, econòmic i acadèmic que consten en la seva cartera de clients, per tal que puguin participar en activitats acadèmiques de la Universitat de Vic.
Aprofitant l'avinentesa de la signatura del conveni, la rectora i el director general de Ribé Salat han acordat i aprovat les bases de la quarta edició del Premi Ribé Salat 2007, que enguany anirà sobre el tema de "La internacionalització de les empreses de la comarca d'Osona" i estarà dotat de 1500 euros. El premi va destinat als alumnes matriculats a l'últim curs de qualsevol dels estudis de la Facultat d'Empresa i Comunicació.