La variant de les Masies de Voltregà, en marxa

Publicat el 27 de juny de 2008 a les 15:37
 
------
El conseller Nadal posa en funcionament un nou tram del desdoblament de la C-17 fins a Ripoll però evita posar calendari final a l'obra
Marc Riera i Morató // ACN

Masies de Voltregà (Osona).- La variant de les Masies de Voltregà ha entrat en funcionament aquest divendres al migdia. Aquesta carretera és també el primer tram del desdoblament de la C-17 entre Manlleu i Ripoll i representa un terç del total de les obres de desdoblament. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que ha presidit l'acte de posada en funcionament, ha admès que el tram de l'obra entre Orís i Ripoll és 'més complexa' perquè s'ha de portar a terme 'compatibilitzant-la' amb el trànsit. El titular d'obres públiques no ha volgut posar-hi una data de finalització i ha admès que en la resta de desdoblament fins a Ripoll el treball serà 'més delicat'.

Nadal ha dit que en el tram des d'Orís a Ripoll s'ha de fer l'obra 'compatibilitzant-la' amb el trànsit. El titular d'obres públiques no ha volgut posar-hi una data de finalització pendent de veure com avancen unes obres que després d'aquest tram 'no s'aturen'.
 
El tram inaugurat aquest divendres té 8,5 quilometres i ha tingut un cost de 52 milions d'euros. A més de millorar l'accés a Ripoll que ara serà de dos carrils en cada sentit de la marxa, l'obra permet evitar passar per l'interior dels nuclis urbans de Masies de Voltregà. Segons les dades de la Generalitat, l'any 2006 es van registrar uns 15.000 vehicles al nucli de Vinyoles, un dels que forma aquest municipi de la comarca d'Osona.
 
Amb aquesta obra, el tram de carretera on es circulava fins ara quedarà destinat al trànsit local per l'accés a Sant Hipòlit de Voltregà i als nuclis de Masies de Voltregà. L'alcalde de Masies, Sergi Vilamala (PSC) ha assenyalat l'augment en la qualitat de vida que suposarà pels veïns buidar l'interior del municipi de trànsit. Com a exemple, Vilamala ha dit que podrà 'dormir més tranquil' pel fet de saber que els cent nens que diàriament creuaven la fins ara carretera per accedir a l'escola bressol, ho faran ara sense el trànsit d'aquesta carretera que passa a ser urbana.
 
La nova carretera té característiques d'autovia amb una via preferent de dues calçades, formades cada una per dos carrils. El nou tram s'inicia a la bifurcació entre la carretera C-37 (eix Vic-Olot) i l'actual C-17 (eix del Congost) al límit del terme municipal de les Masies de Voltregà. El tram, de 8,5 quilometres, acaba a l'enllaç de la C-17 a Torelló per Conanglell, també al terme de Masies de Voltregà. En el punt inicial, la variant segueix el traçat de la C-37 tot desdoblant-la. Després de creuar el riu Ter i de passar l'accés sud de Manlleu es separa de la C-37 i inicia el seu propi recorregut que va paral•lel al que havia estat l'antiga carretera. La nova carretera té quatre enllaços i tres viaductes.
 
Obra per Osona i el Ripollès
 
El conseller Nadal ha subratllat en la seva intervenció que l'actuació que s'ha fet a la comarca d'Osona és també molt important pel Ripollès. El titular de carreteres ha destacat que el desdoblament de la C-17 fins a Ripoll i el futur Eix Vic-Olot per Bracons han de ser claus per ajudar al desenvolupament del Ripollès i la Garrotxa.
 
La importància d'aquest desdoblament pel Ripollès també es denotava amb la presència a la inauguració del tram osonenc del president del Consell Comarcal, Enric Pérez, l'alcalde de Camprodon i diputat, Esteve Pujol (PSC) o el president de la patronal ripollesa, Joan Vilalta.
 
El futur eix Vic- Ripoll tindrà 49,4 quilometres. El cost total d'aquesta obra està estimat en 290,7 milions d'euros. Actualment estan adjudicades les obres del tram entre Orís i Ripoll que han de començar durant els pròxims mesos.