Aquest diumenge es va celebrar una reunió d'urgència per la sequera al Consell Comarcal d'Osona amb els alcaldes de la comarca i el director de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), Samuel Reyes. En aquesta trobada es va determinar que, davant d'aquesta extrema situació, l'ACA declararà aquesta setmana l'estat d'alerta per sequera a la capçalera del Ter, d'on s'abasteixen la majoria de municipis d'Osona.
Aquest estat, que s'ha de publicar al DOGC, comportarà unes mesures d'estalvi, com per exemple, l'establiment d'una dotació màxima de 250 litres per habitant i dia. Es poden consultar totes en aquest enllaç. Amb aquestes mesures es preveu que es redueixi un 25% el consum domèstic d'aigua i un 5% l'industrial.
[h3]Prohibició temporal per a activitats agrícoles i industrials[/h3]
Aquestes mesures que s'aplicaran, però, coincideixen en el temps amb una restricció temporal que l'ACA va decretar dissabte. Es va prohibir la captació d'aigua superficial al Ter i els seus afluents que no sigui per abastament urbà a quaranta municipis d'Osona i el Ripollès "fins a nova instrucció". Està prohibida, doncs, la captació d'aigua per a usos industrials, agrícoles i hidroelèctrics, que en aquests moments no es consideren prioritaris.
Segons ha informat l'ACA a Osona.com, en el cas que coincideixin el temps les mesures del pla de sequera i aquesta de captació prevaldran les més restrictives, és a dir, les de dissabte passat.
[noticiadiari]2/237176[/noticiadiari]
En declaracions a aquest diari, Carles Banús, vicepresident primer del Consell Comarcal, remarca que Osona s'ha trobat amb una doble problemàtica. A més de la sequera -que es regula a través dels plans-, perillava l'abastament d'aigua a una població de 70.000 habitants. En concret, el riu Ter baixava molt sec a la zona de Malars, a Gurb, des d'on es capta aquest recurs.
[noticia]68553[/noticia]
Arran d'aquesta situació, Agents Rurals també ha iniciat a Osona i al Ripollès un operatiu especial per comprovar que no es facin captacions d'aigua superficials a la conca del Ter i els seus afluents que no sigui per abastament urbà, sobretot entre Manlleu i Ripoll. "La nostra prioritat és l'aigua en boca per a la gent i els animals", explica Banús.
Per tot plegat, el vicepresident primer del Consell Comarcal insta a fer un consum responsable de l'aigua i evitar-ne fer-ne usos superflus.
[h3]A l'espera de pluges[/h3]
A més de les restriccions de dissabte, també s'han portat a terme altres accions des de l'ACA -en coordinació amb el Consell Comarcal-, com la tancada algunes comportes, que han permès guanyar cabal. "Semblava que diumenge al migdia els nivells s'havien pogut recuperar i es pot garantir l'abastament", explica Banús.
D'altra banda, també s'espera amb candeletes la possibilitat de ruixats intensos -a partir de dimecres- que pugui revertir la situació.
[noticia]68552[/noticia]
L'ACA accentuarà les restriccions per la sequera a Osona
L’Agència Catalana de l’Aigua declararà l'estat l'alerta que estableix una dotació màxima de 250 litres per habitant i dia, entre altres mesures
ARA A PORTADA
-
Aliança Catalana fitxa un fundador de l'entitat espanyolista Societat Civil Catalana Irene Giménez Vinyet
-
Seguretat, civisme i creixement demogràfic, els «reptes» del govern de Vic per l'últim any de mandat Irene Giménez Vinyet
-
-
-
El Mercat de Música Viva de Vic programa més de 70 concerts amb notable presència d'artistes catalans Irene Giménez Vinyet
Publicat el
25 de juliol de 2022 a
les 13:51
Actualitzat el
25 de juliol de 2022 a les
16:00
Et pot interessar
-
Societat
Manel Alcubierre presidirà la nova junta directiva del COAC a les comarques centrals
-
Societat
Incendi a l'exterior d'una granja de Folgueroles
-
Societat
L'ONCE reparteix 50.000 euros a Calldetenes
-
Societat
Tona aprova una modificació de crèdit de 2,74 milions d'euros per impulsar inversions estratègiques
-
Societat
Dimiteix en bloc l'AFA de l'escola de Sant Julià de Vilatorta rescatada pels fundadors d'Aliança Catalana
-
Societat
Enxampen un home que intentava fer un empadronament fraudulent a Torelló
