L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha declarat l'estat d’alerta per sequera a la capçalera del Ter, d'on s'abasteixen la majoria de municipis d'Osona, i també d’una part del Llobregat, que afecta el Lluçanès. Així ha sortit publicat aquest dimarts al DOGC.
Aquest estat comporta unes mesures d'estalvi, com per exemple, la reducció del reg agrícola, el consum d’aigua en usos industrials o recreatius, o l'establiment d'una dotació màxima de 250 litres per habitant i dia.
Segons dades de l’ACA, es tracta d'una xifra orientativa per adequar-se a l'escenari d'alerta. Per saber el consum global de cada municipi, cal multiplicar el nombre d'habitants pels 250 litres, tenint en compte, a més del consum domèstic, el reg de jardins dels ajuntaments, els consums industrials o les possibles pèrdues d’aigua. La mitjana habitual a Osona és de 113 litres per habitant i dia aproximadament.
[noticiadiari]1/68545[/noticiadiari]
Pel que fa a les mesures de gestió, es redueixen les extraccions d'aigua dels embassaments, s'incrementa la producció d'aigua dessalinitzada (del 50-75%) o s'anul·la els desembassaments per a ús exclusivament hidroelèctric. Es poden consultar totes les restriccions en aquest enllaç.
Aquesta mesura ha coincidit per poc amb la restricció temporal que l'ACA va emetre el dissabte passat a la resclosa de Malars perquè perillava l'abastament d'aigua al riu Ter. Aquest dimarts a la tarda, l'agència ha informat que s'ha regularitzat la captació i, per tant, es dona per finalitzada la prohibició d'agafar l'aigua per a usos industrials, agrícoles i hidroelèctrics. Cal seguir els percentatges que fixen l'estat d'alerta de sequera.
[noticiadiari]1/68552[/noticiadiari]
L'ACA declara l'estat d'alerta per la sequera a Osona i al Lluçanès
Els municipis de la capçalera del Ter no poden superar un consum global de 250 litres per habitant i dia
ARA A PORTADA
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Sant Tomàs busca voluntaris per compartir temps lliure amb persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 30 i 31 de maig i 1 de juny Irene Giménez Vinyet
-
-
«Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic Redacció
Publicat el 26 de juliol de 2022 a les 11:32
Actualitzat el 27 de juliol de 2022 a les 11:20
Et pot interessar
-
Societat Folgueroles aposta per enfortir el comerç local
-
Societat La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals
-
Societat Elena Congost s'allunya de les pistes d'atletisme per lluitar contra un càncer
-
Societat El doctor Antoni Bayés de Luna rep la medalla d'or de Vic
-
Societat Mercat de Música Viva de Vic 2025: més dies i nous espais
-
Societat La fiscalia tindrà una seu permanent als jutjats de Vic