
Les obres del desdoblament de la C-17 fins a Ripoll estaran enllestides a finals del 2011. Així ho ha assegurat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que aquest divendres a la tarda ha visitat els treballs a l'alçada del nou túnel de Sant Quirze de Besora -paral·lel a l'actual- i que s'ha acabat de perforar. Han acompanyat al màxim responsable del PTOP alcaldes d'Osona i el Ripollès i els presidents d'ambdós consells comarcals, Miquel Arisa i Enric Pérez.
Nadal ha explicat que a la tardor del 2010 està previst el desdoblament arribi fins a l'enllaç amb Sora i que els treballs fins a Ripoll finalitzin a les acaballes del 2011. El conseller ha destacat que es podran mantenir els terminis i ha assegurat que l'obra està en “plena marxa” en resposta a les veus -especialment des de Convergència i Unió- que “posaven en dubte la continuïtat dels treballs”, especialment després del “parèntesi” posterior a l'acabament del desdoblament de la variant del Voltreganès-
El conseller ha recordat que la variant de Les Masies de Voltregà es va poder fer “tant de pressa” perquè estava pressupostada, tenia el projecte acabat i “la vam poder anticipar” respecte el conjunt de la concessió. El conseller ha dit que després es va produir un “parèntesi d'espera” ja que calia aprovar la resta del projecte.
Les obres de desdoblament de la C-17, que es van iniciar l'octubre del 2006, abasten una longitud de 25,3 quilòmetres. D'aquests, està en servei des del juny del 2008 un tram de 8,5 quilòmetres corresponent a la variant de les Masies de Voltregà.
L'obra abasta 16,8 quilòmetres i es divideix en tres parts. La primera, entre el final de la variant de les Masies i l'inici de la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu (el Bisaura). En aquest tram, s'ha completat la perforació del túnel de Sant Quirze. Un cop perforat i executat el sosteniment d’aquest túnel, de 270 metres de longitud, les pròximes tasques a realitzar seran el revestiment, la pavimentació i les instal·lacions. Es preveu que aquest tram pugui entrar en servei la tardor del 2010.
La segona part de l'obra correspon a la variant del Bisaura. Un tram, de 4 quilòmetres, en el que es dupliquen els túnels existents, el de Ginestet i de Codines, de 245 i 317 metres.
Del primer se n'ha excavat la meitat per la boca sud mentre que en el segon s'efectua l'embocament al costat nord. D'altra banda, es desdoblarà el viaducte de la riera de Cussons, de 170 metres de longitud. Caldrà adaptar al nou format d'autovia els enllaços de Sant Quirze de Besora, que connecta amb la BP-4654 (Sant Agustí de Lluçanès) i de Montesquiu, que enllaça amb la BP-4655, cap a Sora. Es preveu que aquest tram pugui ser operatiu a finals del 2010.
Finalment, el tercer tram comprèn des de la variant del Bisaura fins a Ripoll, amb un total de 7,1 km. la finalització de la variant de Montesquiu – Ripoll. Destaca la perforació dels túnels de Montesquiu (790 metres), de la Farga (423 metres), de Bellavista (529 metres) de Tarradellas (653 metres) i de Ripoll (890 metres de longitud). Caldrà millorar l'enllaç amb la Farga de Bebié i la connexió amb la depuradora i les finques llindants de Ripoll. Ja s'han iniciat els treballs de desbrossada a l’enllaç de la Farga de Bebié i d’embocament del túnel del turó de la Farga.

Túnel de Sant Quirze de Besora

Imatge de les obres de desdoblament, a Montesquiu