El Govern de la Generalitat i la patronal de l'oci nocturn (Fercasarm) han acordat poder reobrir les discoteques i bars musicals el 21 de juny. L'horari d'obertura dels establiments serà fins a les 3.30 hores, ampliable fins a les 4 de la matinada, quan el Procicat doni llum verda definitiva.
Al 50% d'aforament a l'interior, amb pista de ball, sense distància de seguretat i amb mascareta. Aquests són els quatre punts més destacats de la imminent reobertura de l'oci nocturn que, en molts casos, fa més de 15 mesos que està amb les persianes abaixades.
Els plans inicials del Govern, però, s'han vist modificats. Hi ha una novetat: a la pista de ball no serà necessari estar amb el grup bombolla. Una restricció que, de fet, era difícil de respectar, tenint en compte que no hi haurà distàncies a la zona de ball.
El pla de reobertura també inclou la possibilitat de poder consumir begudes fora de la pista de ball i, per tant, a l'interior dels locals. Així doncs, tots els establiments hauran de tenir la zona de ball delimitada per evitar que hi hagi gent amb mascareta i sense en un mateix entorn.
[h3]Més canvis: equipaments esportius[/h3]
El Procicat també ha anunciat canvis en les restriccions que afecten els gimnasos i equipaments esportius. A partir del dilluns 14, aquests equipaments no requeriran cita prèvia. L'aforament en aquests espais seguirà sent del 70%, però la mesura se substitueix per un control d'accés amb registre per controlar la traçabilitat de contactes.
Les discoteques reobriran abans de Sant Joan amb pista de ball i sense distància
S'haurà de dur mascareta i es podrà consumir a l'interior dels locals, limitats al 50% d'aforament
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 11 de juny de 2021 a les 16:55
Et pot interessar
-
Societat
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Societat
Maria Nicolau posa en el punt de mira el menjar de l'Hospital de Vic: «Em va impactar»
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Societat
Osona abordarà la problemàtica del sensellarisme de forma coordinada
-
Societat
Detinguts a Gurb després de ser enxampats amb una moto robada al maleter
-
Societat
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
