
Després d'haver passat un ''llarg i dur'' procés de selecció, la Laura i l'Alba van ser escollides com a “turistes de qualitat” per recórrer diversos establiments turístics de les comarques de Barcelona. La campanya Compromís de qualitat turística , impulsada gràcies a un acord entre la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç, té l'objectiu de promocionar els atractius turístics de les comarques barcelonines. La campanya, que té un cost de 44.840 euros, ha comptat amb 1.000 parelles que han optat a esdevenir "turistes professionals" durant tres setmanes.
La Laura i l’Alba, residents a Barcelona i Olot respectivament, han de viatjar per la demarcació i visitar municipis, llocs i establiments qualificats amb la marca de qualitat SICTED, i comentar diàriament les seves experiències al Facebook, amb fotografies i vídeos inclosos. El primer punt de la ruta ha estat a la comarca d’Osona: aquest dilluns i dimarts van ser a Vic, dimecres a la Vall de Sau i demà dijous a la zona consorci Portes del Montseny.
'Una feina, no un concurs'
En la seva visita a Vic, la Laura i l’Alba tenien previst fer una sortida en globus aerostàtic, però es va haver de suspendre a causa del fort vent. Van canviar el programa i se’n van anar a visitar al mercat setmanal. Aprofitant l’avinentesa, les dues turistes van deixar-se caure per la redacció d’Osona.com on van departir una estona amb els nostres periodistes i fotògrafs.
Les dues noies, llicenciades en periodisme, tenen clar que aquesta petita aventura és “una feina i no un concurs”. Les dues es van mostrar molt animades, la Laura especialment, perquè tenia “moltes ganes” de tornar al mercat vigatà, on ja hi havia estat de petita.
La visita a la capital d’Osona va continuar al Museu Episcopal i a les dependències de la Guàrdia Urbana, on els van mostrar tots els serveis que necessita un turista qualsevol. L’exposició de la Pilarín Bayés i una casa de turisme rural de la Guixa van ser les següents destinacions.