Humana - Fundación Pueblo para Pueblo ha recuperat 9.165 quilos de roba usada a les Masies de Voltregà durant el primer semestre de 2021. La intenció és reutilitzar o reciclar els residus tèxtils i donar-los una segona vida. S'ha recollit un 26,3% més de residu tèxtil respecte al primer semestre del 2020.
Aquesta acció treballa amb roba, calçat, complements i tèxtils de la llar. Les 9 tones equivalen a 41.000 peces que seran reutilitzades o reciclades.
Aquesta gestió té una doble intenció: treure un benefici ambiental, ja que amb el reciclatge es redueix la generació de residus i s'estalvien 29 tones de CO₂, i treure un benefici social, ja que es generen nous llocs de treball i els recursos obtinguts es destinen a iniciatives socials.
[h3] On va la roba recollida? [/h3]
La principal destinació de la roba dipositada en els contenidors d'Humana és la planta de preparació per a la reutilització de l'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental) i una petita part es ven a empreses de reutilització i reciclatge.
El 54% es destina a la reutilització: el 14% mitjançant les botigues de moda sostenibles d'Humana i el 40% s'exporta, principalment a l'Àfrica per a comercialitzar-la, fer accessible la roba als països menys desenvolupats i generar-hi recursos per a la cooperació al desenvolupament.
El 37,5% es troba en un estat que no en permet la reutilització i es ven a empreses de reciclatge perquè elaborin altres productes (mantes, aïllants o draps per a la indústria d'automoció)
L'1,5% són residus impropis (plàstics, cartons, altres) que es posa en mans de gestors autoritzats corresponents. El 7% no es pot reutilitzar ni reciclar ni valorar energèticament i s'envia a un centre de tractament de residus per a disposició final.
Les Masies de Voltregà recull 9 tones de roba aquest primer semestre
S'ha recollit un 26,3% més de peces que l'any passat
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 19 d’agost de 2021 a les 17:55
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí