Les Oficines Mòbils d'Informació al Consumidor de la Diputació visitaran, durant el mes de març, 84 localitats de la demarcació de Barcelona. L'objectiu és atendre de forma gratuïta les consultes i reclamacions dels consumidors locals, dins del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) de l'Àrea de Salut Pública i Consum.
D’aquestes localitats, 19 són de la comarca d’Osona. Són les següents: Olost, Oristà, Sant Bartomeu del Grau, Lluçà, Prats, Sant Boi de Lluçanès, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d’Osormort, Gurb, Sant Vicenç de Torelló, Sant Pere de Torelló, Roda de Ter, Les Masies de Roda, Santa Maria de Corcó, Taradell, Malla, Tona, Orís i Santa Eugènia de Berga.
L'equip tècnic de l'oficina mòbil, coordinat per l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, dóna resposta a les consultes i reclamacions que es fan directament. De la mateixa manera, aquest equip atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels 198 ajuntaments adherits a aquest servei.
El servei de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets. Formen el servei de l'OPIC: la Bústia del Consumidor, amb seu a l'ajuntament que recull diàriament les consultes dels ciutadans; l'Oficina Mòbil, formada per set unitats mòbils que regularment es desplacen per atendre consultes directament; i un extens catàleg d'activitats, educatives i formatives que els ajuntaments poden desenvolupar en el seu territori.
-Llistat de municipis que es visitaran el mes de març (PDF)