L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona ha millorat l'aparcament del coll de Terrades, a les Masies de Roda, un emplaçament que es troba anant cap a Sant Pere de Casserres i que ofereix una espectacular panoràmica del pantà de Sau i les cingleres de Tavertet.
L'actuació ha tingut un cost total de 9.646 euros, unes obres que s'han executat sobre 2.000 metres quadrats de titularitat pública i privada amb l'objectiu d'evitar l'aparcament en zones no permeses a més de millorar la convivència entre veïns i visitants. L'àrea d'aparcament del coll de Terrades concentra un elevat nombre d'usuaris i es calcula que els dissabtes, els diumenges i els dies festiu hi aparquen una cinquantena de vehicles.
Les obres de millora també han permès ordenar els usos de l'espai per evitar-ne la degradació. Amb les actuacions executades s'ha aprofitat per millorar la seguretat pel que fa a la prevenció d'incendis, i se substituirà la senyalització de l'aparcament i l'entorn. També s'incorporaran al material informatiu de l'Espai Naturals els usos, les recomanacions i les restriccions a la zona.
Des de la Xarxa de Parcs de Catalunya remarquen que la creixent afluència de visitants en aquest espai podria haver provocat un deteriorament progressiu de l'entorn, a més de perjudicis a les propietats privades. Es tracta d'un punt d'interès natural i turístic a on feia falta una adequació per conservar el medi natural i garantir la seguretat de les persones. El coll de Terrades forma part del camí al monestir de Sant Pere de Casserres per on passen itineraris com el GR 151 i el PR-C 40.
L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona millora l'aparcament del coll de Terrades
Les actuacions han consistit a anivellar el pàrquing, senyalitzar les rutes i netejar el bosc de l'emplaçament, situat a les Masies de Roda direcció al monestir de Sant Pere de Casserres
ARA A PORTADA
-
Maria Balasch no serà la candidata d'ERC Vic a les eleccions municipals del 2027: «Faig un pas al costat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Mapa | On és més barata la benzina a Catalunya? Consulta els preus de totes les estacions Roger Tugas Vilardell
-
-
Detenen un home per sis robatoris amb força en domicilis de Vic i busquen a dues persones més Redacció
Publicat el
07 d’abril de 2023 a
les 13:00
Et pot interessar
-
Societat
Músiques d'autor i un model cultural alternatiu, l'aposta del festival EnCanta de Roda de Ter
-
Societat
El Festival de Música Religiosa de Vic programa sis concerts a diferents espais patrimonials de la ciutat
-
Societat
Els mestres tallen la C-25 i la C-17 a Gurb
-
Societat
En marxa el procés participatiu sobre el futur de la mobilitat a Roda de Ter
-
Societat
Sortides Naturalistes a Osona i el Lluçanès 2026: 15 activitats per descobrir la fauna i la flora
-
Societat
100 edicions del Concurs de Colles Sardanistes de Vic
