12
de febrer
de
2014
Vista de la planta de producció de Llet Nostra a Vic. Foto: Adrià Costa
La marca de llet Llet Nostra, amb un planta a Vic, ha augmentat un 1,25% les vendes el 2013 respecte a l'any anterior, amb una facturació de 22.910.000 euros, després de comercialitzar més de 31 milions de litres de llet en bric i en productes lactis. En una roda de premsa a Girona, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, ha destacat que la companyia celebra el seu desè aniversari com la marca líder en llet bàsica a Catalunya, amb una quota de mercat de l'11,18%.
El 50% de la producció de Lleters de Catalunya -les cooperatives que integren Llet Nostra- es destina a la comercialització de llet en bric amb la seva marca, mentre que la resta es dedica a l'elaboració de postres o es ven a altres companyies.
Tubert ha avançat la intenció de l'empresa d'entrar al mercat francès -ara mateix Llet Nostra comercialitza a Catalunya, les Illes Balears i Andorra-, tot i que ha lamentat les dificultats estructurals per expandir-se cap al nord. De moment, Llet Nostra ha començat a introduir-se al mercat dels productes lactis per aprofitar la seva producció de llet, amb l'elaboració de iogurts i postres -aquest nou procés s'ha externalitzat, sota la supervisió de la companyia-.
Per la seva banda, el president de Lleters de Catalunya, Joan Pijoan, ha indicat que actualment l'empresa aglutina el 30% de les explotacions catalanes de llet -amb de 215 factories-, tot i que en els últims deu anys una tercera part dels ramaders han deixat el negoci. Els sis grups cooperatius que formen part de Llet Nostra són Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadi, Lletera de Mollerussa i Comarca, Agropecuària de Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.
La marca de llet Llet Nostra, amb un planta a Vic, ha augmentat un 1,25% les vendes el 2013 respecte a l'any anterior, amb una facturació de 22.910.000 euros, després de comercialitzar més de 31 milions de litres de llet en bric i en productes lactis. En una roda de premsa a Girona, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, ha destacat que la companyia celebra el seu desè aniversari com la marca líder en llet bàsica a Catalunya, amb una quota de mercat de l'11,18%.
El 50% de la producció de Lleters de Catalunya -les cooperatives que integren Llet Nostra- es destina a la comercialització de llet en bric amb la seva marca, mentre que la resta es dedica a l'elaboració de postres o es ven a altres companyies.
Tubert ha avançat la intenció de l'empresa d'entrar al mercat francès -ara mateix Llet Nostra comercialitza a Catalunya, les Illes Balears i Andorra-, tot i que ha lamentat les dificultats estructurals per expandir-se cap al nord. De moment, Llet Nostra ha començat a introduir-se al mercat dels productes lactis per aprofitar la seva producció de llet, amb l'elaboració de iogurts i postres -aquest nou procés s'ha externalitzat, sota la supervisió de la companyia-.
Per la seva banda, el president de Lleters de Catalunya, Joan Pijoan, ha indicat que actualment l'empresa aglutina el 30% de les explotacions catalanes de llet -amb de 215 factories-, tot i que en els últims deu anys una tercera part dels ramaders han deixat el negoci. Els sis grups cooperatius que formen part de Llet Nostra són Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadi, Lletera de Mollerussa i Comarca, Agropecuària de Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.