L’Oficina d’Habitatge de Torelló atén 726 consultes

Publicat el 27 de febrer de 2009 a les 13:58
 
Segons la memòria del servei, el contingut de les consultes ha tractat, preferentment, dels ajuts del lloguer de la Generalitat (284),  de la renda bàsica d’emancipació (143), de la xarxa de mediació pel lloguer social (113 de llogaters, 57 de propietaris), de les promocions d’habitatge de protecció pública (65) , de les cèdules d’habitabilitat de nova ocupació (11), de les cèdules d’habitabilitat d’habitatge usat (10), consultes jurídiques (7), del programa de cessió d’ADIGSA (3) o d’informació general i d’altres (31).
 
Al llarg de 2008, davant la secretaria d’Habitatge s’han tramitat vuit cèdules d’habitabilitat de nova ocupació i cinc cèdules d’habitabilitat d’habitatge usat.
 
D’altra banda, s’han inscrit nou habitatges a la borsa de lloguer social i s’han atès 32 sol•licituds de lloguer. Des de l’Oficina s’ha mediat en quatre contractes de lloguer que han permès l’allotjament de quatre famílies. I des de l’OHT s’han supervisat 109 contractes de lloguer, entre lloguer just i renda bàsica d’emancipació.
 
Pel que fa a la tramitació d’ajuts al pagament del lloguer (lloguer just de la Generalitat), s’han registrat 69 sol•licituds. Precisament, durant el 2009, s’estan resolent els ajuts al lloguer tramitats en la convocatòria del 2008. En espera que els resultats siguin definitius, de les 69 sol•licituds, 43 han obtingut resolució favorable i 26 desfavorable.
 
Mitjançant les gestions de l’OHT, es destinarà als ajuts de lloguer just un total de 63.132,22 euros, la qual cosa representa una mitjana de 1.468,19 euros de subvenció per cada sol•licitant.
 
Des de l’OHT s’han efectuat 41 sol•licituds de tramitació de la Renda Bàsica d’Emancipació del Ministeri d’Habitatge. De les 41 sol•licituds, 32 han estat concedies i nou denegades.
 
L’Oficina d’Habitatge és un servei transversal de finestreta única on la població es pot adreçar per fer tot tipus de consultes sobre el tema de l’habitatge. L’Oficina ofereix informació individualitzada, permanent i actualitzada. El servei està emplaçat a les dependències municipals del carrer Ges d’Avall, 5. El telèfon és el 93 859 42 70 i el correu electrònic és oht@ajtorello.cat. L’horari d’atenció al públic és dilluns, dimecres i divendres de les 10 del matí a les 2 del migdia.