Bellafont ha estat la cinquena més votada dels 18 membres que configuren el "politburó" de l'associació sobiranista en el conclave celebrat al Palau de Congressos de Barcelona. Joan Carretero ha estat nomenat president de Reagrupament amb 895 vots.
----------------------------------------------------------
Nota de premsa de Reagrupament Osona
Imma Bellafont, a la Junta Directiva de Reagrupament
La coordinadora de Reagrupament Osona, Imma Bellafont, ha estat escollida com a membre de la Junta Directiva de Reagrupament, en el marc de la primera Assemblea de l’associació. Amb 596 vots, Bellafont ha estat la cinquena candidata de les 72 persones que s’havien presentat, just després de Jaume Renyer (602 vots), Emili Valdero (782) , Rut Carandell (895) i Joan Carretero.(938).
Imma Bellafont s’ha mostrat sorpresa perquè “no m’esperava ser la cinquena” i alhora ha manifestat que ara toca “treballar de valent per aconseguir la independència i la regeneració democràtica del nostre país”.
L’Assemblea constituent de Reagrupament ha aplegat 1.200 persones al Palau de Congressos de Barcelona, on a més de la direcció, s’han aprovat el reglament, els estatuts i la ponència política.
En el seu discurs, el líder de Reagrupament, Joan Carretero, ha animat tots els assistents a treballar molt, i ha afirmat que “no ens agenollarem davant dels nostres enemics, que quedi clar”.
Carretero ha dit que la independència “no pot esperar més, és urgent i a més és possible”. “Per assolir la plena sobirania, sense pluges fines ni nacionalismes tronats, cal pàtria i dignitat, que és la nostra ensenya”.
L’exconseller també ha parlat de l’altre gran eix de Reagrupament, la regeneració democràtica, i ha apostat per la creació d’una nova llei electoral que incorpori llistes obertes i on els polítics hagin de passar comptes amb els ciutadans i no amb les cúpules dels seus partits. També ha demanat transperència amb els diners públics i ha dit que “els ciutadans hem de saber què passa amb els diners públics”.
La primera assemblea de Reagrupament ha aplegat 1.200 persones dels 2.300 associats, entre les quals hi havia diverses personalitats del món social, cultural o polític del país, com ara Heribert Barrera, Vicent Sanchís, Salvador Sostres, Miquel Calçada, Salvador Cardús, Víctor Alexandre o Enric Canela, entre altres.
ARA A PORTADA
-
Maria Balasch no serà la candidata d'ERC Vic a les eleccions municipals del 2027: «Faig un pas al costat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Mapa | On és més barata la benzina a Catalunya? Consulta els preus de totes les estacions Roger Tugas Vilardell
-
-
Detenen un home per sis robatoris amb força en domicilis de Vic i busquen a dues persones més Redacció
Publicat el
03 d’octubre de 2009 a
les 20:03
Et pot interessar
-
Societat
Músiques d'autor i un model cultural alternatiu, l'aposta del festival EnCanta de Roda de Ter
-
Societat
El Festival de Música Religiosa de Vic programa sis concerts a diferents espais patrimonials de la ciutat
-
Societat
Els mestres tallen la C-25 i la C-17 a Gurb
-
Societat
En marxa el procés participatiu sobre el futur de la mobilitat a Roda de Ter
-
Societat
Sortides Naturalistes a Osona i el Lluçanès 2026: 15 activitats per descobrir la fauna i la flora
-
Societat
100 edicions del Concurs de Colles Sardanistes de Vic
