L'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, reivindica una línia de bus que connecti, de forma directa, la capital del Ter amb Barcelona, una proposta que el mateix batlle ja ha traslladat a la Generalitat. Rovira apunta que "és intolerable" que un municipi de més de 20.000 habitants "estigui tan deixat a nivell de servei públic de transport" i reitera la voluntat de teixir una nova estratègia en mobilitat comarcal.
"Vic està col·lapsat i és impossible entrar a la ciutat a les hores punta", recalca. En aquesta línia, detalla que dotar de més serveis a Manlleu també brindarà "un cop de mà" a la capital d'Osona i als municipis del nord de la comarca. Rovira reitera la voluntat "de col·laboració" des del consistori que capitaneja i detalla que estan buscant "aliances comarcals" per fer pressió.
Actualment, el servei de bus directe és el de Vic-Barcelona: es tracta de la línia e12, un servei que, d'altra banda, ha vist augmentada la demanda a causa del tall a l'R3 per les obres de desdoblament. D'aquesta manera, els usuaris de la resta de la comarca que volen utilitzar aquest mitjà de transport públic s'han de desplaçar fins a la capital d'Osona.
D'altra banda, Rovira també demana un servei d'autobús des de Manlleu per donar cobertura al trajecte que realitzen molts estudiants fins a la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra.
Manlleu demana una línia de bus directa amb Barcelona
Societat
L'alcalde reitera la voluntat de teixir una nova estratègia en mobilitat comarcal pensant, també, en els municipis del nord d'Osona
ARA A PORTADA
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
-
Política Josep Sallent és el nou alcalde de Santa Eugènia de Berga en substitució de Xavier Fernández Irene Giménez i Vinyet
-
Societat Osona participa en una prova pilot per millorar la detecció i el tractament precoç de la sèpsia ACN
-
-
Política Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
20 de desembre de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Incendi en una casa del carrer Gran de Calldetenes
-
Societat
Empreses i experts del transport i la logística aborden els reptes de futur a Vic
-
Societat
La tardor s'obre pas a Osona i el Lluçanès després d'un estiu de molta calor
-
Societat
Els Premis Innovacat 2026 celebren les presentacions dels projectes seleccionats
-
Societat
Tona decideix on invertir 81.000 euros amb els pressupostos participatius
-
Societat
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
