L'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, reivindica una línia de bus que connecti, de forma directa, la capital del Ter amb Barcelona, una proposta que el mateix batlle ja ha traslladat a la Generalitat. Rovira apunta que "és intolerable" que un municipi de més de 20.000 habitants "estigui tan deixat a nivell de servei públic de transport" i reitera la voluntat de teixir una nova estratègia en mobilitat comarcal.
"Vic està col·lapsat i és impossible entrar a la ciutat a les hores punta", recalca. En aquesta línia, detalla que dotar de més serveis a Manlleu també brindarà "un cop de mà" a la capital d'Osona i als municipis del nord de la comarca. Rovira reitera la voluntat "de col·laboració" des del consistori que capitaneja i detalla que estan buscant "aliances comarcals" per fer pressió.
Actualment, el servei de bus directe és el de Vic-Barcelona: es tracta de la línia e12, un servei que, d'altra banda, ha vist augmentada la demanda a causa del tall a l'R3 per les obres de desdoblament. D'aquesta manera, els usuaris de la resta de la comarca que volen utilitzar aquest mitjà de transport públic s'han de desplaçar fins a la capital d'Osona.
D'altra banda, Rovira també demana un servei d'autobús des de Manlleu per donar cobertura al trajecte que realitzen molts estudiants fins a la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra.
Manlleu demana una línia de bus directa amb Barcelona
Societat
L'alcalde reitera la voluntat de teixir una nova estratègia en mobilitat comarcal pensant, també, en els municipis del nord d'Osona
ARA A PORTADA
-
Economia Osona aposta per reconvertir granges i naus en desús per al cultiu de bolets Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses Marc Orts i Cussó
-
Societat L'episodi de pluges deixen acumulacions importants d'aigua en alguns punts d'Osona Irene Giménez i Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
Publicat el
20 de desembre de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
El MEV ensenyarà una obra de Joan Miró que conserva a la seva col·lecció
-
Societat
Salvador Illa presidirà la gala dels Premis Innovacat
-
Societat
Torelló ha sancionat una vintena de conductors de patinet fins a l'octubre
-
Societat
L'apunyalament a un metge del CAP de Torelló podria ser un cas de violència en l'àmbit de la parella
-
Societat
Vic impulsa una setmana d'activitats per visibilitzar la soledat no desitjada
-
Societat
Joves de Vic s'apropen a la poesia a través del rap
