Manlleu posa en marxa dos punts de càrrega per a cotxes elèctrics a l'aparcament de la plaça

La instal·lació ha tingut un cost de 13.000 euros

Publicat el 01 de novembre de 2020 a les 13:55
L'Ajuntament de Manlleu ha posat en funcionament dos punts de càrrega semiràpida per a vehicles elèctrics a l'aparcament soterrani de la plaça Fra Bernadí. Tal com explica l'Ajuntament, la instal·lació ha tingut un cost de 13.045 euros i s'ha finançat parcialment amb un ajut de l'Institut Català d'Energia (ICAEN). Els treballs s'han fet les darreres setmanes i han comptat amb la col·laboració d'AUSA Gestió d'Aparcaments, SL, actual empresa concessionària de l'explotació de l'aparcament.

Els dos punts de càrrega estan situats a la primera planta de l'aparcament, prop de l'oficina d'atenció al públic. Ambdós punts compten amb endolls de tipus Menneke (estàndard europeu) i connexió a internet. La càrrega del vehicle es fa a través de l'aplicació mòbil EV CHARGE i el punt s'activa quan la persona se situa a pocs metres. Les persones usuàries no tindran un cost afegit per carregar el seu vehicle elèctric, si bé la càrrega s'ha limitat a un màxim de tres hores.

Aquesta actuació dona resposta a una de les accions previstes al Pla d'Acció per l'Energia Sostenible (PAES) municipal i s'emmarca a l'ODS 9 de l'Agenda 2030: Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació.