Maragall ha donat les gràcies a tot el municipi pel "regal" que els havien fet. També ha mencionat algunes de les paraules del seu avi: "Ja sabem que Europa és important, però la veritat no és la garba sinó la llavor. L'ànima d'Europa és Catalunya, va dir el poeta", ha explicat. "El més important per ser com som és el més petit. I Catalunya, si no hi hagués Tona, li faltaria alguna cosa", ha afegit.
L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència de nombroses autoritats i prop d'un centenar de veïns. Després de la inauguració hi ha hagut un piscolabis al Casal Can Codina.
La Font Morta està situada al centre urbà del municipi, al call que uneix el carrer Barcelona i el passeig Joan Maragall. Se'n té constància documental, de la seva existència, des de 1141. A prop seu, al segle XVI, es van construir les primeres cases de l'actual nucli urbà de Tona. Va estar en funcionament fins als anys seixanta del segle XX, quan unes obres d'urbanització van tapar el rec.

