Després de la pluja torna un nou diumenge assolellat en bona part del país. Aquesta jornada, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha previst un matí amb predomini del sol arreu de Catalunya. No obstant això, també hi haurà circulació de bandes de núvols alts d'oest a est. A partir del final del matí creixeran nuvolades en àrees de muntanya, sobretot de la meitat nord, on el cel quedarà molt ennuvolat o localment cobert com també en sectors propers.
Serà a partir de les 12:00 del migdia i fins a les 18:00 de la tarda quan arribaran els canvis. I és que el Meteocat ha emès un avís per pluja moderada per aquesta tarda a la façana nord-oest del territori. Concretament, a les comarques de l'Anoia, Segarra, Noguera, Pallars Jussà, Alta Ribagorça, Vall d'Aran, Pallars Sobirà, Alt Urgell, Solsonès, Bages, Moianès, Osona, Garrotxa, Ripollès, Berguedà i Cerdanya. En aquestes zones, els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta i localment de ratxes fortes de vent. El llindar d'intensitat que es pot superar són els 20 mm en 30 minuts. Al final del dia la precipitació tendirà a minvar, serà d'intensitat entre feble i moderada, si bé és possible que localment sigui forta, sovint amb tempesta i localment amb calamarsa.
Independentment d'això, en línies generals, durant les hores centrals de la jornada predominarà el vent de component sud entre fluix i moderat amb algunes ratxes fortes al prelitoral sud i sud de Ponent durant la tarda. En canvi, fins a mig matí i de nou al final de dia el vent serà fluix i de direcció variable. A banda d'això, a l'extrem nord-est del territori predominarà el vent fluix de component est fins a migdia. A més a més, al nord de l'Alt Empordà hi haurà tramuntana fins a mig matí d'intensitat fluixa amb algun cop moderat. En moment de tempesta hi podrà haver ratxes fortes o molt fortes de vent.
Al final del dia, hi haurà intervals de núvols baixos a punts costaners, sobretot de l'extrem sud. En general, la temperatura màxima serà similar o lleugerament més baixa i la visibilitat serà entre bona i excel·lent en general.
Matí assolellat i tarda de pluja intensa en 16 comarques: així serà el temps aquest diumenge
La temperatura màxima serà similar o lleugerament més baixa, segons el Meteocat
ARA A PORTADA
-
Vic vol limitar l'obertura d'alguns negocis per garantir «un comerç de qualitat i proximitat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Els cossos d'emergències es reuneixen a Vic per millorar la coordinació en cas de nevada important Redacció
-
Les regidores de Vic reafirmen el seu compromís per a l'erradicació de la violència masclista Irene Giménez Vinyet
Publicat el 07 d’agost de 2022 a les 10:47
Et pot interessar
-
Societat
Una vintena d'establiments de Vic han hagut de tancar per no complir la normativa
-
Societat
Té un accident a la C-17 a Tona, fuig a peu amb les filles menors d'edat i dona positiu en drogues
-
Societat
La campanya d'estiu i tardor de regulació i informació al pantà de Sau atén més de 8.000 persones
-
Societat
Osona i el Lluçanès commemoren el 25N: actes i activitats
-
Societat
El documental «The Last Expedition», Flor de Neu d'Or del 43è Festival de Cinema de Muntanya de Torelló
-
Societat
La Guàrdia Urbana de Vic detenen un multireincident al barri del Sucre
