Un total de 25 municipis d'Osona i el Lluçanès es beneficiaran de les subvencions d'Osona Acció Social per oferir el servei d'acollida matinal en escoles bressol i centres educatius d'infantil i primària d'ambdues comarques. En total, s'han atès 36 sol·licituds rebudes per associacions de famílies d'alumnes (AFA), ajuntaments i ens supramunicipals, per les quals es lliuraran 51.409 euros a diferents serveis d'acollida –un 24,7% de l'import sol·licitat-. Per subvencionar els serveis s'han tingut en comptes factors com el nombre d'habitants dels municipis, la data de creació del servei o l'aplicació de la perspectiva de gènere i LGTBI+.
Aquest paquet de subvencions s'emmarquen en el programa Temps per Cures i tenen l'objectiu de garantir la cura com a dret i ajudar els ens locals a crear, reforçar o ampliar nous serveis per a la cura infantil, detalla la presidenta d'Osona Acció Social, Victòria Terricabras. El servei, que es presta com a mínim una hora abans de l'inici de l'horari escolar dins del calendari lectiu, també contribueix a la conciliació familiar.
[noticia]70229[/noticia]
Al llarg del 2022, un total de 26 municipis d'Osona i el Lluçanès han desenvolupat propostes com espais d'acollida matinal, serveis de cura puntual, ludoteca i espais de joc, o casals en període no lectiu, entre altres. En aquest context, 1.152 infants d'ambdues comarques han pogut ser atesos dins de la iniciativa d'Osona Acció Social.
Més de 50.000 euros en subvencions per oferir l’acollida matinal a municipis d'Osona i el Lluçanès
Un total de 25 municipis d'ambdues comarques es beneficiaran de les ajudes d'Osona Acció Social
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
12 d’octubre de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
