Un total de 25 municipis d'Osona i el Lluçanès es beneficiaran de les subvencions d'Osona Acció Social per oferir el servei d'acollida matinal en escoles bressol i centres educatius d'infantil i primària d'ambdues comarques. En total, s'han atès 36 sol·licituds rebudes per associacions de famílies d'alumnes (AFA), ajuntaments i ens supramunicipals, per les quals es lliuraran 51.409 euros a diferents serveis d'acollida –un 24,7% de l'import sol·licitat-. Per subvencionar els serveis s'han tingut en comptes factors com el nombre d'habitants dels municipis, la data de creació del servei o l'aplicació de la perspectiva de gènere i LGTBI+.
Aquest paquet de subvencions s'emmarquen en el programa Temps per Cures i tenen l'objectiu de garantir la cura com a dret i ajudar els ens locals a crear, reforçar o ampliar nous serveis per a la cura infantil, detalla la presidenta d'Osona Acció Social, Victòria Terricabras. El servei, que es presta com a mínim una hora abans de l'inici de l'horari escolar dins del calendari lectiu, també contribueix a la conciliació familiar.
[noticia]70229[/noticia]
Al llarg del 2022, un total de 26 municipis d'Osona i el Lluçanès han desenvolupat propostes com espais d'acollida matinal, serveis de cura puntual, ludoteca i espais de joc, o casals en període no lectiu, entre altres. En aquest context, 1.152 infants d'ambdues comarques han pogut ser atesos dins de la iniciativa d'Osona Acció Social.
Més de 50.000 euros en subvencions per oferir l’acollida matinal a municipis d'Osona i el Lluçanès
Un total de 25 municipis d'ambdues comarques es beneficiaran de les ajudes d'Osona Acció Social
ARA A PORTADA
-
Vic aprova un pla d'usos comercials per preservar el comerç de qualitat i proximitat Irene Giménez Vinyet
-
El ple de Vic tomba la moció de partits de l'oposició contra el tancament de l'alberg social Irene Giménez Vinyet
-
Tensió al ple de Vic per la sortida d'Elisenda Carrera del govern i els rumors que la situen a Aliança Catalana Irene Giménez Vinyet
-
-
Publicat el
12 d’octubre de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Continua baixant l'atur a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Sant Julià de Vilatorta retorna a les arrels amb una nova edició del Keràmik
-
Societat
Atrapen un home amb 471 plantes de marihuana a Taradell
-
Societat
Entre la calor i les flors: postals de primavera a Osona i el Lluçanès
-
Societat Arrestat dues vegades amb cocaïna a Vic en menys de dues setmanes
-
Societat La plantilla de Pascual a Gurb tallarà la C-17 aquest diumenge en una nova acció de protesta
