El programa de qualitat de destins turístics, promogut per la FEMP conjuntament amb la Secretaria General de Turisme, va iniciar-se l’any 2000. Aquest programa consisteix en desenvolupar una metodologia denominada Sistema de Qualitat Turística en Destinació (SICTED), basada en la gestió de la qualitat turística i amb l’objectiu d’implantar bones pràctiques en empreses i serveis turístics i, alhora, mesurar l’evolució de la qualitat en el destí.
Actualment estant treballant en aquest programa més de 80 destins de tot l’estat espanyol, que representen a més de 200 municipis en els quals hi participen unes 3.000 empreses.
L’acte de dijous es va iniciar amb els parlaments de Josep Burgaya, Xavier Font i Victòria Silbertein que tot seguit van procedir el lliurament dels diplomes. El lliurament va finalitzar amb una copa de cava per a tots els assistents.
En el decurs de l’acte, Josep Burgaya va destacar la importància de la implantació del SICTED a Vic com a “instrument de millora pel turisme de la ciutat” i la “bona acollida” que ha tingut per part dels establiments. Burgaya va encoratjar en els responsables que van rebre al distintiu a “mantenir la qualitat i innovació continuada” en el seu establiment “per tal de continuar essent una ciutat referent des del punt de vista turístic”. El regidor de Turisme i segon tinent d’alcalde va reconèixer la implicació de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç en la implantació del SICTED.
Tot seguit Xavier Font va assegurar que el SICTED “és un recurs que permet incentivar la competitivitat en la millora de la destinació” i va desitjar continuar treballant “per a la millora dels serveis turístics” i “pel creixement de la implantació del SICTED”. Font va mostrar-se “especialment content amb la destinació Vic, tant per la implicació que ha tingut amb el SICTED”, com també per “l'alt grau de participació per part de tots els establiments i pels bons resultats obtinguts”.
Per la seva banda, Victòria Silberstein va reconèixer el treball fet per part de la regidoria de Turisme de Vic en la implantació del SICTED i, alhora, el treball “actiu i participatiu” dels diferents establiments de la ciutat. “Més que mai han treballat per posicionar en una destinació de qualitat”, va afegir. Silberstein va recordar que “l’acte d’avui és una prèvia al reconeixement de la vostra participació”.
Els establiments que van rebre el distintiu són les següents: Agroalimentària de Savassona, Aircat.cat, Associació Vic Informadors, Baló Tour, Braseria El Caliu, Casa Rural Mas la Riera, Coqueria Cucafera, El Gravat, Estanc Crivillés, Guàrdia Urbana, Oficina de Turisme de Vic, Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic), La Creperia, La Tralla, L’Albergueria, Museu Episcopal de Vic, Llibreria Mater, Mc Donald’s, Museu de l’Art de la Pell, Òptica Estrada, Osona Turisme, restaurant Ca l’ “U”, restaurant Casino de Vic, restaurant El Jardinet, restaurant L’Auca d’en Jordi, restaurant Melba, Taxi Enric Sánchez, Taxi Ramon Verdaguer, Taxi Jordi Padrós, Taxi Jordi Pou, Taxi Josep Arumí, Taxi Lluís Soler, Taxi Toni Bosch, Temple Romà, Torre d’en bru, Oficina de Mobilitat de la Universitat de Vic (UVic), Àrea de Relacions Internacionals de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic, Viatges Air Vic, Viatges Ala delta, Viatges Alemany, Viatges Campulié, Viatges Dogón, Alberg Canonge Collell, Just to Rent, Pastisseria Masramon, Libukos, Pachamama Experience, Hotel NH Ciutat de Vic, Restaurant NH Ciutat de Vic, Osona Viatges, "La Lionesa" Pastisseria Bomboneria, "La Lionesa" Xocolates, Cooperativa Plana de Vic, Hotel Can Pamplona, Òptica de l'Estadi, Cafeteria Garbí, Cafeteria Garbí Pa, Restaurant Izei, Restaurant Steak House, Restaurant Zèfir i Hotel Jaume Balmes Vic.
El lliurament del distintiu oficial tindrà lloc el 18 de setembre a la Casa Llotja del Mar, a Barcelona, on també es reconeixeran les altres destinacions de la província de Barcelona que han participat en la implantació d’aquest sistema de gestió turística.
