NOTES DE PREMSA
16/01/2008
Dakar 2009. Team Repsol Mitsubishi Ralliart. Etapa 13: La Rioja - Córdoba
Enllaç, 357 km; Especial, 220 km; Enllaç, 48 km; Total, 625 km
Enllaç, 357 km; Especial, 220 km; Enllaç, 48 km; Total, 625 km
NANI ROMA ACONSEGUEIX LA PRIMERA VICTÒRIA D’ETAPA DEL RACING LANCER AL DAKAR
El pilot de Repsol obté la seva primera victòria d’etapa sobre quatre rodes. El Racing Lancer de Mitsubishi, camí de la sisena posició final
El pilot i copilot del Team Repsol Mitsubishi Ralliart, Nani Roma i Lucas Cruz, han aconseguit la primera victòria d’etapa al Dakar del nou Racing Lancer amb motor turbodièsel, en l’escurçada 13a etapa especial entre La Rioja i Córdoba. La parella espanyola ha iniciat l’especial en la 21a posició, però ha avançat amb força per aconseguir la primera victòria d’etapa de Mitsubishi i Repsol en aquesta edició del Ral•li Dakar i confirmar així la seva sisena posició en la classificació general.
Aquesta fita ha suposat a més la primera victòria d’etapa de Roma amb el Team Repsol Mitsubishi Ralliart i la seva primera victòria en la categoria de cotxes. El dia promet ser molt emotiu per a Roma, ja que aquest vespre, al bivac de Córdoba, es lliurarà un trofeu especial “Henri Magne” al millor copilot del Dakar 2009. Magne va ser copilot de Roma i va perdre la vida al Ral•li del Marroc 2006.
A causa de les fortes pluges caigudes a les regions de Córdoba i La Rioja, l’organització de la prova va decidir retallar de 543 a 220 km l’especial d’aquest divendres, que s’ha iniciat després d’un llarg enllaç de 357 km per la Província de Catamarca. L’especial ha començat al CP4 original (km 364) i ha transcorregut per part del recorregut de la prova del Ral•li d’Argentina de WRC. L’etapa ha acabat a Villa Carlos Paz i, després d’un curt enllaç, els equips han arribat al bivac situat als afores de la segona ciutat més important d’Argentina L’ASO havia permès prendre la sortida a 132 motos i quads, 93 cotxe i 55 camions.
En el quilòmetre 62, Roma i Cruz ocupaven la segona posició per darrere del francès Guerlain Chicherit, però en el punt quilomètric 132 de la ràpida especial del dia, ja s’havien situat en primer lloc. El duet de Repsol ha mantingut el ritme fins al final i ha aconseguit així una històrica primera victòria per a la nova aposta de Mitsubishi per al Dakar.
Demà dissabte es disputa l’última etapa especial del Dakar 2009 entre Córdoba i Buenos Aires. Els equips hauran de recórrer un enllaç de 224 km a través d’Oliva, Villa María i Ballesteros per prendre la sortida de l’especial, de 227 km, que discorrerà per un terreny similar al que els pilots es van trobar el primer dia a Santa Rosa de la Pampa.
L’etapa inclourà dos passos de control al costat de Marcos Juárez i Cruz Alta, així com un enllaç final per San Nicolás de los Arroyos i Baradero Alsina, que durà els equips de tornada a Buenos Aires preparats per a la cerimònia de clausura de diumenge.
Nani Roma >>
“Ahir ho vam passar molt malament i vam estar a punt d’acabar fora de la cursa, així que guanyar l’etapa d’avui ha estat un gran plaer. Tot l’equip ha treballat per aquest resultat. De vegades no és possible guanyar el ral•li, però això és una recompensa per tot el treball dur realitzat pel Team Repsol Mitsubishi Ralliart. És la primera victòria d’etapa al Dakar del Lancer, i també la meva primera victòria d’etapa al Dakar en cotxes. És un dia molt important per a mi. Aquesta tarda, al “briefing” dels pilots al bivac, es lliurarà un premi especial “Henri Magne”. Guanyar l’etapa el mateix dia del lliurament d’aquest premi és un moment molt especial, tant per a mi com per a l’equip”.
Resultats
>> Etapa
1. ROMA - CRUZ (TEAM REPSOL MITSUBISHI RALLIART) 2:33:48
2. HOLOWCZYC - FORTIN (NISSAN) + 7:18
3. CHICHERIT - BAUMEL (BMW) + 7:27
4. DEPPING - GOTTSCHALK (VOLKSWAGEN) + 10:00
5. NOVITSKIY - TYUPENKIN (BMW) + 10:33
2. HOLOWCZYC - FORTIN (NISSAN) + 7:18
3. CHICHERIT - BAUMEL (BMW) + 7:27
4. DEPPING - GOTTSCHALK (VOLKSWAGEN) + 10:00
5. NOVITSKIY - TYUPENKIN (BMW) + 10:33
>> General
1. DE VILLIERS - VON ZITZEWITZ (VOLKSWAGEN) 46:35:14
2. MILLER - PITCHFORD (VOLKSWAGEN) + 2:20
3. GORDON - GRIDER (HUMMER) + 1:27:13
4. TOLLEFSEN - EVANS (NISSAN) + 5:55:01
5. HOLOWCZYC - FORTIN (NISSAN) + 6:37:32
6. ROMA - CRUZ (TEAM REPSOL MITSUBISHI RALLIART) + 7:27:08
2. MILLER - PITCHFORD (VOLKSWAGEN) + 2:20
3. GORDON - GRIDER (HUMMER) + 1:27:13
4. TOLLEFSEN - EVANS (NISSAN) + 5:55:01
5. HOLOWCZYC - FORTIN (NISSAN) + 6:37:32
6. ROMA - CRUZ (TEAM REPSOL MITSUBISHI RALLIART) + 7:27:08
MARC COMA, SEGON EN LA PENÚLTIMA ESPECIAL DEL DAKAR 2009
El pilot del Team Repsol KTM, a un pas d’adjudicar-se la victòria. Els seus companys, Jordi Viladoms i Gerard Farrés, acaben en quarta i onzena posició, respectivament
Marc Coma i el Team Repsol KTM es troben a un pas d’adjudicar-se la victòria final al Dakar 2009, però tal com s’insisteix des del mateix entorn del pilot, encara queda una etapa amb una especial de 227 km per disputar-se i això vol dir que cal mantenir la concentració fins a arribar a Buenos Aires. Tot i que l’avantatge és substancial (1 hora i 28 minuts), no es pot abaixar la guàrdia. Completada l’etapa d’avui entre La Rioja y Córdoba, la caravana del Dakar es troba ara a 753 km de Buenos Aires. Demà, el Dakar 2009 posarà punt i final a la capital argentina.
L’organització de l’esdeveniment, l’ASO, va anunciar ahir al vespre la decisió d’escurçar l’especial a causa de les pèssimes condicions de la primera part del recorregut, completament impracticable a causa de les intenses pluges caigudes la nit anterior. Així, doncs, els pilots havien de recórrer un enllaç de 364 km per prendre la sortida 200 metres més enllà del CP4 (control de pas 4) i enfrontar-se a una especial de 220 km. Finalitzada l’especial, havien de completar un enllaç de 47 km fins a arribar al bivac, instal•lat avui als afores de la ciutat de Córdoba.
L’especial ha estat curta, de només 220 km, i el recorregut ha destacat per l’absència de navegació i la importància del pilotatge, molt exigent. No ha estat fàcil, ja que en alguns punts hi havia fang i el terreny relliscava molt. Coma ha declarat, al final de l’etapa, que al llarg de l’especial ha intentat mantenir el seu propi ritme, deixant un marge de seguretat important. A més, ha insistit que, a diferència de l’habitual Dakar per terres de Senegal, amb un final curt al Llac Rosa, aquest cop es tracta d’una especial llarga en què cal mantenir la concentració fins al final.
Jordi Viladoms, sortint des de posicions endarrerides després de la seva complicada especial d’ahir, ha començat amb bon ritme, però quan ha atrapat Duclós no li ha estat possible avançar-lo sense prendre riscos i, finalment, ha rodat darrere seu, cosa que li ha fet perdre un temps important. Jordi Viladoms ha acabat l’especial en quart lloc i manté la setena posició en la general.
Gerard Farrés, que ahir va ser tercer, ha fet avui l’especial al seu ritme, sense prendre riscos i finalitzant en onzena posició. Amb aquest resultat, Farrés s’ha col•locat vintè en la classificació general.
L’etapa de demà, l’última especial d’aquest Dakar 2009, es preveu molt ràpida, a través de pistes per terreny pla molt semblants a les de les dues primeres etapes, així que els pneumàtics tornaran a jugar un paper important. Caldrà decidir amb molta cura l’elecció correcta. Els pilots faran primer un enllaç de 224 km, seguit d’una especial de 227 i, finalment, un llarg enllaç de 341 fins a l’arribada a Buenos Aires. En total, 792 km posaran punt i final a aquesta intensa edició del Dakar.
Gerard Farrés >>
“Des que fa dos dies, el preparador físic de l’equip Repsol Mitsubishi, en Xavier, em va començar a tractar el canell, les coses m’han anat molt millor, sense mal a la mà i pilotant a gust. A més, fer tercer ahir m’ha permès sortir en una posició molt bona i he pogut rodar sense pols. He agafat un ritme tranquil, pensant sempre en acabar i en poder ser a prop d’en Marc [Coma] en cas que necessités ajuda. Per sort, tot ha anat bé, en una etapa en què gairebé no hem tingut navegació, de tipus enduro. He pogut acabar i estic content de ser aquí”.
Resultats
>> Etapa
1. Cyril DESPRES (KTM) 2:33:35
2. Marc COMA (TEAM REPSOL KTM) + 1:45
3. David FRETIGNE (YAMAHA) + 2:37
4. Jordi VILADOMS (TEAM REPSOL KTM) + 3:52
5. David CASTEU (KTM) + 3:55
11. Gerard FARRÉS (TEAM REPSOL KTM) + 7:41
2. Marc COMA (TEAM REPSOL KTM) + 1:45
3. David FRETIGNE (YAMAHA) + 2:37
4. Jordi VILADOMS (TEAM REPSOL KTM) + 3:52
5. David CASTEU (KTM) + 3:55
11. Gerard FARRÉS (TEAM REPSOL KTM) + 7:41
>> General
1. Marc COMA (TEAM REPSOL KTM) 50:26:50
2. Cyril DESPRES (KTM) + 1:28:03
3. David FRETIGNE (YAMAHA) + 1:34:47
4. David CASTEU (KTM) + 2:18:23
5. Helder RODRIGES (KTM) + 2:27:17
7. Jordi VILADOMS (TEAM REPSOL KTM) + 2:30:04
20. Gerard FARRÉS (TEAM REPSOL KTM) + 10:44:44
2. Cyril DESPRES (KTM) + 1:28:03
3. David FRETIGNE (YAMAHA) + 1:34:47
4. David CASTEU (KTM) + 2:18:23
5. Helder RODRIGES (KTM) + 2:27:17
7. Jordi VILADOMS (TEAM REPSOL KTM) + 2:30:04
20. Gerard FARRÉS (TEAM REPSOL KTM) + 10:44:44