La Comunalitat de Vic amb la col·laboració de la cooperativa La Fera Ferotge han impulsat La Renova, un nou espai d'autoreparació de petits electrodomèstics i aparells informàtics i de telefonia amb l'objectiu d'allargar la vida útil d'objectes i fomentar-ne la reutilització.
Es traca d'un servei gratuït que, inicialment, funcionarà un dimecres al mes i que comptarà amb l'assessorament de persones expertes, encara que l'objectiu és generar un espai comunitari d'autoaprenentatge. La primera sessió serà aquest dimecres 14 de febrer a les 18:30 hores al Taller de la Reciclària.
La Renova s'emmarca en l'eix de treball de Transició Ecosocial de la Comunalitat amb la finalitat de fomentar xarxes autoorganitzades que generin canvis en el mode de producció, distribució i consum de productes, béns o serveis amb l'objectiu d'adaptar-se a una economia més justa amb el planeta i les persones.
D'altra banda, Clara Cusó de la Comunalitat de Vic i Laia Hernández de La Fera Ferotge detallaven durant la presentació del projecte que també es vol "generar comunitat" i debatre al voltant de l'economia circular o la reutilització de recursos.
Des de cooperativa volen que La Reciclària es converteixi en un espai comunitari i participatiu obert a la ciutadania. Van obrir el passat estiu i, des d'aleshores i, actualment estan treballant en el pla d'usos comunitaris per l'espai.
Neix «La Renova», un espai d'autoreparació de petits electrodomèstics a Vic
Societat
El servei, impulsat des de la Comunalitat de Vic amb col·laboració amb la cooperativa La Fera Ferotge, té l'objectiu d'allargar la vida útil d'objectes i fomentar-ne la reutilització
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
12 de febrer de 2024 a
les 12:30
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
