Calaf ha incorporat un nou Grup Especial de Prevenció d'Incendis Forestals per executar treballs de prevenció d'incendis a les comarques de la Catalunya Central. Aquest reforç està format per 11 persones i per vehicles específics per fer tasques de prevenció i primera intervenció en incendis agrícoles i forestals. La nova unitat ja està operativa des d'aquesta mateixa setmana i fins a l'1 de juny faran tasques de manteniment d'infraestructures de prevenció d'incendis forestals. De l'1 de juny fins al 30 de setembre se centraran en la vigilància i primera intervenció en incendis. La incorporació s'emmarca en el Pla de prevenció d'incendis 2022-2025.
Aquesta incorporació servirà per preparar els boscos de Catalunya per fer front a l’emergència climàtica i els incendis de sisena generació. La inversió econòmica que es destina al nou Pla presentat a principis d'any ha fet possible que les brigades del GEPIF a Catalunya passin de tres a vuit amb un total de 52 components per donar a tot el territori.
Fins ara hi havia tres equips que actuaven des de Vilamalla (Alt Empordà), Torreferrussa a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Oriental) i Benifallet (Baix Ebre). Amb el nou Pla s’invertiran 2 milions d’euros que permetran establir cinc noves unitats permanents distribuïdes a Ulldemolins (Priorat), Constantí (Tarragonès), Arnes (Terra Alta), Tremp (Pallars Jussà) i Calaf (Anoia). Concretament, la unitat territorial de Girona està formada per 7 components, la de Barcelona per 9, les de les Terres de l’Ebre per 13, a Tarragona hi ha 6 components, a la Catalunya Central 11, i 6 al Pirineu lleidatà.
Nou grup de prevenció d'incendis a la Catalunya Central
El reforç ubicat a Calaf està format per 11 persones i vehicles específics
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
17 d’abril de 2022 a
les 07:56
Et pot interessar
-
Societat
Osona celebra el Dia Internacionals dels Museus 2026
-
Societat
Un projecte per reduir les emissions de CO2 a Osona, finalista dels premis europeus a l'Energia Sostenible 2026
-
Societat
Vaga d'educació: els docents d'Osona tallen la C-17 a Malla
-
Societat Detenen dos joves per quatre robatoris amb violència a Vic
-
Societat
La dona més gran de Catalunya revela el seu pla preferit: «Fer una cerveseta i fumar-nos unes cigarretes»
-
Societat Els treballadors Pascual a Gurb faran vaga l'11 de maig i exigeixen obrir un procés de negociació
