Obren les comportes dels pantans de Sau i Susqueda

La Generalitat alerta del risc als guals i les vores del curs del Ter.

Publicat el 15 de març de 2011 a les 23:04
El pantà de Sau està al 82,6% de la seva capacitat i obrirà comportes aquest dimecres. Foto: Josep Maria Costa

L'Agència Catalana de l'Aigua ha informat aquest vespre que ha decidit obrir les comportes dels embassaments de Sau i Susqueda (La Selva) degut a l'impressionant cabal d'aigua que hi està aportant el riu Ter i que els està posant al límit de la seva capacitat. Aquesta obertura podria ser executada d'un moment a l'altre.

El pantà de Sau està en aquests moments al 82,63% de la seva capacitat, amb 136,56 hm3 (18 hm3 més que a l'any passat en aquesta mateixa data).

L’aigua desembassada, juntament amb la pluja caiguda les darreres hores, podria implicar incidències en alguns punts de les comarques d’aquestes conques fluvials.
 Per aquest motiu s’ha avisat als ajuntaments de la zona per tal de què senyalitzin els guals i passos a nivell. També es recomana evitar els accessos a la llera, punts baixos, guals i creuaments de riu a nivell.
 
D’altra banda, l’ACA ha informat que caldria tallar les carreteres locals C-252 entre Peralada i Vilabertran; i la GIV-5041 entre Pont de Molins i Boadella per risc d’inundacions a causa de la crescuda del riu.
 
A Olot (La Garrotxa), la Policia Local ha informat que el riu Fluvià s’ha desbordat en tres punts: el Pont de Mores, la Ronda Fluvià i el Passeig de Sant Roc, però la crescuda no ha provocat cap incidència important.