El carnisser Joan Pratdesaba, de Santa Eugènia de Berga, ha estat guardonat amb el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022, una distinció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que reconeix el mestratge excepcional amb què l'artesà exerceix el seu ofici. Dels 25 guardonats, 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers i un formatger.
El Diploma s'atorga a persones artesanes alimentàries que acrediten "mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l'artesania alimentària" i que han fet d'artesans alimentaris durant, com a mínim, 15 anys. El reconeixement es dona des de l'any 1987, i des d'aleshores s'han lliurat més de 1.000 diplomes.
Es considera artesania alimentària l'activitat d'elaboració de productes alimentaris que compleixin els requisits assenyalats per aquesta matèria i que, a més, estan subjectes a unes condicions durant tot el procés productiu que garanteixen als consumidors un
producte final individualitzat, de bona qualitat i amb característiques diferencials. Aquest reconeixement, doncs, contribueix a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d'aquesta activitat a Catalunya, així com a preservar i revalorar les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.
Els guardons d'artesania alimentària, així com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador - la presentació de candidatures per al qual estarà oberta fins a l'1 de setembre -, s'entregaran en una cerimònia oficial a la tardor per part de la consellera Teresa Jordà.
Osona compta amb un nou Mestre Artesà Alimentari
Es tracta d'un carnisser de Santa Eugènia de Berga, Jordi Pratdesaba, que rebrà el seu Diploma a la tardor
ARA A PORTADA
-
Dol a Manlleu per la mort de cinc joves en l'incendi d'un traster: «Estem molt tristos» Irene Giménez Vinyet
-
Les víctimes de l'incendi de Manlleu tenien entre 14 i 17 anys i han mort per inhalació de fum Redacció
-
Què hi feia un grup de joves passant la nit als trasters d'un edifici de Manlleu? El que sabem i el que no Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el
16 de juliol de 2022 a
les 13:59
Et pot interessar
-
Societat
El CHV incorpora una nova tècnica per al tractament del glaucoma avançat
-
Societat
Normalitzada la circulació de la C-17 a Tagamanent un cop retirat el camió bolcat
-
Societat
Les millors imatges del multitudinari Carnaval de Terra Endins de Torelló
-
Societat
Neix un premi a l'excel·lència comunicativa en català en l'explicació dels fenòmens meteorològics o científics
-
Societat
Lluc Crusellas endolceix l'aniversari de la iaia Angeleta
-
Societat
Taradell celebra una Jornada per Palestina aquest divendres
