El carnisser Joan Pratdesaba, de Santa Eugènia de Berga, ha estat guardonat amb el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022, una distinció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que reconeix el mestratge excepcional amb què l'artesà exerceix el seu ofici. Dels 25 guardonats, 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers i un formatger.
El Diploma s'atorga a persones artesanes alimentàries que acrediten "mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l'artesania alimentària" i que han fet d'artesans alimentaris durant, com a mínim, 15 anys. El reconeixement es dona des de l'any 1987, i des d'aleshores s'han lliurat més de 1.000 diplomes.
Es considera artesania alimentària l'activitat d'elaboració de productes alimentaris que compleixin els requisits assenyalats per aquesta matèria i que, a més, estan subjectes a unes condicions durant tot el procés productiu que garanteixen als consumidors un
producte final individualitzat, de bona qualitat i amb característiques diferencials. Aquest reconeixement, doncs, contribueix a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d'aquesta activitat a Catalunya, així com a preservar i revalorar les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.
Els guardons d'artesania alimentària, així com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador - la presentació de candidatures per al qual estarà oberta fins a l'1 de setembre -, s'entregaran en una cerimònia oficial a la tardor per part de la consellera Teresa Jordà.
Osona compta amb un nou Mestre Artesà Alimentari
Es tracta d'un carnisser de Santa Eugènia de Berga, Jordi Pratdesaba, que rebrà el seu Diploma a la tardor
ARA A PORTADA
-
Vic aprova una moció per reclamar la delegació de competències en matèria d'immigració a la Generalitat Irene Giménez Vinyet
-
-
-
El Festival EnCanta de Roda de Ter enceta una nova edició amb Jazzwoman o Remei de Ca la Fresca Redacció
-
Denuncien una empresa de desballestament de vehicles de Taradell per abocar residus al riu Gurri Redacció
Publicat el 16 de juliol de 2022 a les 13:59
Et pot interessar
-
Societat Més de 65 empreses i unes 500 ofertes laborals: Vic acull una nova edició de la fira de l'ocupació
-
Societat Tona col·loca una llamborda Stolpersteine en memòria de Marcelino Begueria
-
Societat Els consorcis de les universitats europees: una aposta en el camí per millorar la cohesió continental
-
Societat El Centre BETA de la UVic-UCC inaugura una seu a Roses per a la gestió i conservació de nius de tortuga careta