El carnisser Joan Pratdesaba, de Santa Eugènia de Berga, ha estat guardonat amb el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022, una distinció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que reconeix el mestratge excepcional amb què l'artesà exerceix el seu ofici. Dels 25 guardonats, 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers i un formatger.
El Diploma s'atorga a persones artesanes alimentàries que acrediten "mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l'artesania alimentària" i que han fet d'artesans alimentaris durant, com a mínim, 15 anys. El reconeixement es dona des de l'any 1987, i des d'aleshores s'han lliurat més de 1.000 diplomes.
Es considera artesania alimentària l'activitat d'elaboració de productes alimentaris que compleixin els requisits assenyalats per aquesta matèria i que, a més, estan subjectes a unes condicions durant tot el procés productiu que garanteixen als consumidors un
producte final individualitzat, de bona qualitat i amb característiques diferencials. Aquest reconeixement, doncs, contribueix a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d'aquesta activitat a Catalunya, així com a preservar i revalorar les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.
Els guardons d'artesania alimentària, així com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador - la presentació de candidatures per al qual estarà oberta fins a l'1 de setembre -, s'entregaran en una cerimònia oficial a la tardor per part de la consellera Teresa Jordà.
Osona compta amb un nou Mestre Artesà Alimentari
Societat
Es tracta d'un carnisser de Santa Eugènia de Berga, Jordi Pratdesaba, que rebrà el seu Diploma a la tardor
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de juliol de 2022 a
les 13:59
Et pot interessar
-
Societat
Els tresors patrimonials imprescindibles del Lluçanès
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
