El carnisser Joan Pratdesaba, de Santa Eugènia de Berga, ha estat guardonat amb el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022, una distinció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que reconeix el mestratge excepcional amb què l'artesà exerceix el seu ofici. Dels 25 guardonats, 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers i un formatger.
El Diploma s'atorga a persones artesanes alimentàries que acrediten "mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l'artesania alimentària" i que han fet d'artesans alimentaris durant, com a mínim, 15 anys. El reconeixement es dona des de l'any 1987, i des d'aleshores s'han lliurat més de 1.000 diplomes.
Es considera artesania alimentària l'activitat d'elaboració de productes alimentaris que compleixin els requisits assenyalats per aquesta matèria i que, a més, estan subjectes a unes condicions durant tot el procés productiu que garanteixen als consumidors un
producte final individualitzat, de bona qualitat i amb característiques diferencials. Aquest reconeixement, doncs, contribueix a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d'aquesta activitat a Catalunya, així com a preservar i revalorar les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.
Els guardons d'artesania alimentària, així com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador - la presentació de candidatures per al qual estarà oberta fins a l'1 de setembre -, s'entregaran en una cerimònia oficial a la tardor per part de la consellera Teresa Jordà.
Osona compta amb un nou Mestre Artesà Alimentari
Es tracta d'un carnisser de Santa Eugènia de Berga, Jordi Pratdesaba, que rebrà el seu Diploma a la tardor
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de juliol de 2022 a
les 13:59
Et pot interessar
-
Societat
«Entrebancs com la dermatosi nodular ens han de servir per millorar com a sector»
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló inspecciona un infrahabitatge del carrer Sant Josep
-
Societat
Arnau Tordera pronuncia el pregó del Mercat del Ram de Vic 2026
-
Societat
Neix Birding Ter, una fira per impulsar el riu Ter com a eix de connexió territorial
-
Societat
Una trentena d'equips d'arreu del món es reuneixen a Vic pel 43è Trofeu Internacional de Globus Mercat del Ram
-
Societat
Tot el que has de saber del Mercat del Ram de Vic 2026
